Magic Flute podbija iOS

Magic Flute

Jak już zdążyłeś zauważyć, lubimy gry nieszablonowe, niosące wraz z sobą coś więcej niż standardowe wciskanie klawiszy. A kiedy jeszcze w (nomen omen) grę wchodzi pełna immersja, przekaz podprogowy, wybory moralne lub ocieranie się o sztukę, wówczas jesteśmy wręcz wniebowzięci.

Magic Flute to gra wydana kilka dni temu na urządzenia z systemem iOS. Magic Flute to również opera Wolfganga Amadeusza Mozarta, z której tytuł warszawskiego studia LabLike czerpie pełnymi garściami. Robi to jednak w tak fascynujący sposób, że o większą finezję naprawdę trudno.

Oczywiście gier, które w mniejszy lub większy sposób dotyczyły muzyki poważnej nie można liczyć, na wzór choćby strzelanin FPS, w setkach (na myśl przychodzi jednak mimowolnie jRPG Eternal Sonata) – wszak gatunek to średnio popularny w targecie, któremu gry wideo są najczęściej dedykowane. Jednak osoby dorosłe, mające rodziny, nieco już może życiem zmęczone, powinny docenić urok tej niezwykłej pozycji, której kilka dni wystarczyło, aby dostać się do Top Charts najczęściej pobieranych gier w iStore.

Gra powstała w kooperacji z Amonem Miyamoto – człowiekiem związanym z operą od podszewki, japońskim propagatorem muzyki poważnej, którego wizja Magicznego Fletu Mozarta była tą, na której polskie studio gamedevowe silnie się wzorowało. Sam tytuł jest grą logiczną, w którym opowiadana historia koreluje z przesuwaniem bloków skalnych w dedykowane im miejsca. Tak prosty mechanizm rozgrywki wystarczył, aby jego twórcy odebrali należne im wyróżnienia zarówno w San Francisco, jak i w Londynie.

Jeśli jeszcze nie miałeś okazji sprawdzić gry w akcji, serdecznie polecamy nadrobić zaległości. Tytuł w promocji kosztuje mniej niż bilet do opery (niecałe dwa dolary) a przekonanie o dobrze ulokowanej gotówce będzie Ci towarzyszyć do samego końca przygody z tą nieszablonową pozycją.


Magic Flute is a game released a few days ago on iStore. It is also an opera by Wolfgang Amadeus Mozart on which the game is based. The title was created in cooperation with Amon Miyamoto – the Japanese promoter of classical music, whose vision of Mozart’s Magic Flute was the one on which the Polish gamedev studio was strongly modeled. The title is a puzzle game in which retold the story correlates with moving blocks in dedicated places. This simple mechanism of gameplay was enough to win prizes in San Francisco and London.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz używać tych tagów HTML i artrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*