10 ciekawostek o Projekcie Scarlett

project scarlett

Chcesz dowiedzieć się najważniejszych rzeczy jakie wiemy o Projekcie Scarlett? Oto pigułka ciekawostek związanych z nową platformą Microsoftu ujawnionych podczas targów E3 w Los Angeles.

Microsoft na swojej konferencji podczas targów E3 podał pierwsze detale odnośnie swojego nowego Xboksa. Informacje są gorące i potrafią sprawić, że nowa platforma znacząco zmieni oblicze gier wideo. Poznaj 10 ciekawostek w temacie Projektu Scarlett.

DYSK SSD

Szybki dysk (potwierdzony także u konkurencji – PlayStation 5) mający za zadanie całkiem wyeliminować lub maksymalnie skrócić czasy ładowania gier. Może to brzmieć nieprawdopodobnie ale wczytywanie ma być 40 razy szybsze w porównaniu z obecną generacją.

WYDAJNY PROCESOR

Okazuje się, że będzie to specjalnie zaprojektowany chip, opracowany wspólnie przez Microsoft i AMD. Chip będzie wykorzystywał technologie Zen 2 i Navi, co może mieć interesujące możliwości zastosowania przez Microsoft.

PAMIĘĆ GDDR6

Ma mieć od 16 do 24 GB, co jest już wielkim ulepszeniem w porównaniu z pamięcią GDDR5 w Xboksie One X – 12 GB. Cechy charakterystyczne dla GDDR6? Niższe zużycie energii, większa przepustowość i imponujące prędkości transferu. Tylko od twórców zależy jak wykorzystają te wielkie liczby.

PROJECT SCARLETT 4 RAZY SZYBSZY OD XBOKSA ONE X

Microsoft zapewnił, że mocne wyposażenie konsoli nie pójdzie na marne i Project Scarlett ma być cztery razy szybszy od już teraz mocnego sprzętu, czyli Xboksa One X. Czy rzeczywiście tak się stanie?

ROZDZIELCZOŚĆ 8K, 120 KLATEK NA SEKUNDĘ

Rozdzielczość 4K i zabawa w 60 klatkach na sekundę to nadal jest marzenie graczy dotyczące obecnych platform. Project Scarlett bije wszystko na głowę bo gry działać mają w rozdzielczości 8K i nawet w 120 fps. Marzenia twórców i odległa przyszłość? Może wreszcie twórcy wzorcowo wykorzystają potężną specyfikację techniczną sprzętu, a największymi wygranymi będą odbiorcy.

TECHNOLOGIA RAY TRACING

Ray Tracing, czyli technika śledzenia promieni w czasie rzeczywistym ma być wykorzystana w grach zarówno na nowym Xboksie jak i na PlayStation 5. Realistycznie wyglądające efekty czy refleksy świetlne mają być standardem w nowych grach – potwierdzono jej użycie w Cyberpunk 2077.

KOMPATYBILNOŚĆ WSTECZNA

Opcja ta jest już pielęgnowana na obecnym Xboksie ale Microsoft ma iść o kilka kroków do przodu i zaoferować kompatybilność wsteczną dla „czterech pokoleń”, co oznaczałoby możliwość gry we wszystkie gry ukazane na konsolach Xbox. PlayStation 5 również ma posiadać tę opcję.

XCLOUD

Usługa przesyłania strumieniowego w chmurze ma być zintegrowana z Projektem Scarlett i pozwoli grać we wszystkie produkcje dostępne na Xbox One – również za pośrednictwem funkcji wstecznej kompatybilności. Niektórzy developerzy już testują swoje gry w usłudze xCloud.

PREMIERA

Project Scarlett zadebiutuje na rynku pod koniec 2020 roku, a obecna nazwa może ulec zmianie. Kolejne targi E3 z pewnością ujawnią cenę, wygląd i dokładną datę premiery sprzętu.

HALO INFINITE TYTUŁEM STARTOWYM

Pierwszą grą zapowiedzianą jako tytuł startowy będzie Halo Infinite. Właśnie pod koniec 2020 roku ten tytuł powinien pokazać ogromne możliwości nowej konsoli. Czy będzie to produkcja, która sprzeda Project Scarlett?

Choć Marcin od dziecka wychowany był na prymitywnych wirtualnych światach, zauroczony jest nimi do dziś. Gry wideo nosi w sercu i od wielu lat przelewa myśli z nimi związane na papier. Recenzjami stara się zaintrygować odbiorcę, w publicystyce zarażać zaś swoją pasją. Poszukiwacz pozytywnych stron życia, ceniący doświadczenie i nieprzychylnie nastawiony do szeroko pojętej głupoty. Tata i Ustatkowany gracz.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz używać tych tagów HTML i artrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*