#Zachowaj Kontrolę! Rusza kampania społeczna o odpowiedzialnym korzystaniu z gier wideo

#Zachowaj Kontrolę! Rusza kampania społeczna o odpowiedzialnym korzystaniu z gier wideo

Polskie Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Gier Wideo (SPIDOR), Europejskie Stowarzyszenie Video Games Europe (VGE) oraz wszystkie największe stowarzyszenia tego typu w Europie w grudniu rozpoczynają kampanię społeczną Zachowaj kontrolę. Głównym celem kampanii jest pokazanie, że gry to nie tylko rozrywka, ale także rozwijanie umiejętności, radzenie sobie ze stresem i nawiązywanie nowych znajomości. Stowarzyszenia chcą również zaprezentować i spopularyzować najlepsze praktyki korzystania z gier.

Z najnowszego badania przeprowadzonego wspólnie przez PEGI i IPSOS wynika, że 79% rodziców dzieci grających w gry wideo jest świadomych oznaczeń wiekowych PEGI. Jeśli chodzi o narzędzia kontroli rodzicielskiej, wśród rodziców dzieci grających w gry wideo 62% twierdzi, że stosuje jedno lub więcej narzędzi do monitorowania lub ograniczania rozgrywki swojego dziecka.

Aby jeszcze bardziej zwiększyć wiedzę rodziców i graczy na temat odpowiedniego korzystania z gier została właśnie uruchomiona strona internetowa – Zapytaj o gry. Strona ma być miejscem, w którym będą gromadzone najnowsze informacje, raporty i badania, pozwalające rodzicom na aktualizowanie i poszerzanie swojej wiedzy o bezpiecznym graniu. Strona jest kierowana zarówno do rodziców jak i graczy, którzy chcieliby zdobyć informacje pomocne w świadomym i odpowiedzialnym graniu w gry wideo.

Gry wideo stały się integralną częścią życia młodego pokolenia. Kampania oraz strona Zapytaj o gry skupiają na promowaniu zdrowego i odpowiedzialnego podejścia do grania, zarówno ze strony graczy, jak i rodziców.

Strona Zapytaj o gry informuje o:

  • Oznaczeniach PEGI (system informujący o tym, czy gra jest odpowiednia dla gracza w danym wieku). Rodzice i gracze mogą zapoznać się z broszurą informacyjną, a także pobrać mobilną aplikację, dzięki której w każdej chwili będą mogli sprawdzić zalecania i klasyfikację wiekową każdej gry.
  • Ustawieniach kontroli rodzicielskiej (które pozwalają rodzicom na kontrolę dostępu do gier i kontaktów z innymi graczami). W tej sekcji rodzice znajdą odpowiedzi jak dokonywać wyborów gier odpowiednich dla ich dzieci, jak kontrolować czas poświęcony na rozgrywkę, jak ustawiać ograniczenia w komunikacji z innymi graczami, a także wiele więcej. Dla wygody rodziców zamieszczono linki, pozwalające im na zapoznanie się z różnymi systemami kontroli rodzicielskiej (na wszystkich popularnych platformach do grania – mobilnych, PC i konsolowych).
  • Zakupach w grze. To kolejna ważna sekcja, którą powinien znać każdy rodzic. Dzięki niej z łatwością skontroluje lub wręcz zablokuje możliwości robienia przez dzieci niepożądanych wydatków.
  • Czasie i komforcie grania. Tutaj rodzice dowiedzą się jak dla swojego dziecka ustawiać ograniczenia czasowe czy stworzyć harmonogram dnia. Mamy i ojcowie mogą również dowiedzieć się jak zadbać o właściwą postawę ciała podczas korzystania z gier.
  • Wspólnym graniu z dziećmi i korzyściach płynących z grania. Tak! Wspólne granie to najlepszy sposób na to, żeby nie tylko lepiej poznać świat dzieci i młodzieży, ale także zacieśnić rodzinne więzi.
  • Obecności gier wideo w szkole. Temat, który wciąż budzi zaskoczenie, chociaż gry już od wielu lat są wykorzystywane w edukacji, a nawet stają się lekturami szkolnymi. Jeśli rodzice chcieliby więcej dowiedzieć się o tym, jak wykorzystywać gry w procesie nauki, to koniecznie muszą przeczytać tę sekcję strony!
  • Korzyściach płynących z grania. Gry wideo to jedna z najbardziej popularnych form rozrywki. Jednak według najnowszych badań gry oferują znacznie więcej: od budowania umiejętności motorycznych i kognitywnych, przez redukcję stresu po rozwój kreatywności i budowanie umiejętności społecznych. Rodzice powinni koniecznie przeczytać raport Power of Play i dowiedzieć się jakie korzyści z grania wskazują polscy gracze.

Zachęcamy rodziców do regularnego zaglądania na stronę, gdyż będzie stale aktualizowana o nowe treści, raporty i inne materiały.

Dawniej student projektowania gier na Uniwersytecie Śląskim w Sosnowcu, przez chwilę nawet doktorant. Kurator gier wideo katowickiego festiwalu Ars Independent. Wierny fan twórczości Hideo Kojimy, Yoko Taro i Shigesato Itoiego. Podobno napisał kiedyś tekst, który miał mniej niż 13 000 słów, ale plotka ta pozostaje niepotwierdzona. Ustatkowany Gracz. Z twarzy.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz używać tych tagów HTML i artrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*