Mooch to gra będąca niskobudżetowym miksem kilku pozycji (Stealth Inc.: A Clone in the Dark, kilku starszych tytułów, w których zaimplementowany widok z lotu ptaka był na porządku dziennym, jak również niezliczonej ilości poziomów z gier platformowych, w których panująca wokół ciemność skutecznie utrudniała widoczność, np. Water Stage w grze Rayman Legends), która kilka chwil temu zadebiutowała w serwisie Steam.
Po cichu liczymy na to, że niejeden z was wpłaci 3,99 EUR (promocja trwa jednak tylko do 14 września; po tym czasie cena wzrasta do blisko 5 EUR) na konto polskiego studia Crank Goblin, bowiem wydaje się nam, że wyżej wspomniana mieszanka rozwiązań może przełożyć się na brak narzekań na nudę, również ze strony Twoich dzieciaków. Sprawdź zresztą sam, co do powiedzenia ma Marek Nowicki ze studia Crank Goblin:
Zanim zaczęliśmy naszą przygodę z developmentem gier zdawaliśmy sobie sprawę, że rynek ten nie jest łatwy. Aktualnie pojawia się dużo tytułów, a także wiele możliwości nabycia ich po niskich cenach. Niemniej często ich jakość, wykonanie, podejście do gracza po premierze przez devów jest mocno dyskusyjne. Chcieliśmy stworzyć coś innego, coś ciekawego, a także unikatowego. Wydaje nam się, że dzięki zastosowaniu odpowiednich technik w grze, których nie spotykamy zbyt często ostatnimi czasy (widok z góry, ograniczone pole widzenia, różnorodność bossów, itp.), a także ręcznie tworzonych grafik, udało nam się zamierzony efekt osiągnąć. Mooch to klimatyczna gra, która mamy nadzieję wciąga. Przy budżecie, na który mogliśmy sobie pozwolić, zrobiliśmy wszystko co było w naszej mocy, aby tytuł był jak najlepszy. Wydaje nam się, że aktualna cena (4,99 EUR a na promocji 3,99 EUR) jest adekwatna do tej wielkości gry indie. Chcielibyśmy, aby nie była to nasza ostatnia gra. Pracujemy już nad nowym tytułem, który mamy nadzieję wyjdzie jeszcze w tym roku. Dużo jednak zależy od Moocha i jego sprzedaży.
Fabuła gry kręci się wokół postmodernistycznych maszyn, sprawujących pełną kontrolę nad niewolnikami, z których jeden (Blink) wyrusza na poszukiwanie fragmentów duszy swojej przyjaciółki. Jak łatwo się domyślić, fabuła trąci myszką i choć kierowana jest do osób małoletnich, to nie w niej ukryta jest esencja rozgrywki a w mechanice i złowrogim klimacie.
Jak podają jej twórcy, tytuł łączy w sobie elementy zręcznościowe i logiczne, oferując przy okazji ręcznie rysowaną grafikę, możliwość rozgrywki na padzie oraz klawiaturze, trzy unikalne światy, różne zakończenia fabularne oraz ponad 25 rodzajów adwersarzy.
Today, there is a debut of Mooch – game designed by Crank Goblin, indie developers from Poland. In our opinion, it is a mix of many valuable old games and platformers level’s style. You can expect hand-crafted graphics, gamepad or mouse and keyboard usage, over 25 types of enemies, three unique worlds and even different story endings dependant on player’s actions.