Twócy odpowiadają na kontrowersje związane z Assassin’s Creed Shadows, głównie skierowane do japońskiej społeczności.
Studio Ubisoft postanowiło wydać komunikat skierowany do japońskiej społeczności związany z kontrowersjami i zgrzytami dotyczącymi Assassin’s Creed Shadows. Fani serii (głównie z Japonii) mieli obawy w związku z ogólną autentycznością gry i jej bohatera Yasuke. Twórcy w najnowszej wiadomości piszą o podzielaniu pasji do historii i szacunku o dbałość historyczną jaką mają gracze, ale ich zamiarem nigdy nie było przedstawienie żadnych gier z serii Assassin’s Creed w tym Shadows jako faktycznej prezentacji historii i postaci historycznych.
Zamiast tego studio stara się wzbudzić ciekawość i zachęcić graczy do odkrywania i zdobywania wiedzy na temat historycznej otoczki, która ich inspiruje. Twórcy przyznali też, że niektóre elementy ich materiałów promocyjnych wzbudziły zaniepokojenie społeczności japońskiej i za to serdecznie przeprosili. Gry z serii Assassin’s Creed zawsze czerpały z artystycznej wolności i zawierały elementy fantastyczne, aby immersja była jak najbardziej odczuwalna.
Prezentacja Yasuke w Shadows właśnie jest tego przykładem, bo jego tajemnicze życie było wspaniałym materiałem do opowiedzenia historii z faudalną Japonią w Assassin’s Creed. Deweloper wyjaśnił, że choć przez cały proces tworzenia gry konsultował się z wieloma osobami to nie ponoszą one w żaden sposób odpowiedzialności za decyzje podejmowane przez ekipy kreatywne związane z rozgrywką. Twórcy zaapelowali, aby jakakolwiek krytyka nie była kierowana w stronę ich współpracowników, zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych.
W wiadomości przyznano, że choć Yasuke jest przedstawiany jako samuraj w Assassin’s Creed Shadows to jest on przedmiotem debaty i dyskusji. Został on starannie wdrożony w historię, a dzięki drugiej głównej postaci shinobi Naoe (równie ważnej postaci) podwójni bohaterowie zapewnią graczom różne style rozgrywki. Co na to japońska społeczność? Wkrótce się okaże.