Pamiętasz grę Cheese Terminator i czasy komputerów sygnowane logotypem Optimus? Tak, to oznacza, że jesteś stary. Ale oznacza również, że z uśmiechem na ustach przeczytasz tego newsa.
W 1992 roku (tak, to było 24 lata temu!) Microsoft zachęcał do wysyłania ankiety dotyczącej Windowsa 3.1, w której można było udzielić odpowiedzi na pytania, które widzisz na poniższym zdjęciu. To badanie miało być feedbackiem użytkowników dostarczonym firmie, która planowała wówczas ekspansję na rynek, po którym nieśmiało zaczynała dopiero stąpać (ledwie trzy lata po obaleniu komunizmu w Polsce). Feedbackiem dodajmy, który owocował otrzymaniem gry Cheese Terminator – tytułu, o którym nawet sam Microsoft zapomniał.
Jakież musiało być zdziwienie polskiego oddziału firmy, kiedy ta otrzymała w 2015 roku wypełnioną przez Adama Kaczmarka ankietę! PR-owo wybrnęli jednak z tego wyśmienicie. Adam nie tylko otrzymał wyjątkową edycję gry w specjalnie zaprojektowanym opakowaniu, ale również list od Microsoftowego Mikołaja, w którym ten opisuje trudy odnalezienia rzeczonej gry w swoim magazynie prezentów. Wydany oryginalnie w 1992 roku i zajmujący całe 35 kB miejsca na 1,44 MB dyskietce tytuł (także w wersji Reloaded) został finalnie dostarczony do użytkownika. Brawo!
Za koncept, realizację i działania PR-owe odpowiada agencja kreatywna Isobar Polska oraz polski oddział Microsoftu.