Tego chyba niewielu się spodziewało.
Twórcy Dead Island 2 wyjaśnili kilka kwestii odnośnie postępów w grze i jej specyfiki. Reżyser David Stenton i dyrektor kreatywny James Worral, w rozmowie z serwisem Eurogamer powiedzieli, że Los Angeles będzie podzielone na kilka dzielnic o różnej wielkości. Niektóre będą małe, a inne ogromne, oferując zadania poboczne i inne aktywności.
Nowe lokacje będą odblokowywane tylko wraz z postępem fabuły ale z powrotem do nich nie będzie problemu. Możliwe będzie podróżowanie między dzielnicami, choć sam postęp to liniowa przygoda, a napotykane umarlaki będą różne dla każdego kawałka mapy. Zombie to półżywe odzwierciedlenie danego obszaru, ubioru i życia w Mieście Aniołów (Umarlaków) i będą to raczej spotkania twarzą w twarz, a nie hordy z World War Z.
Jestem ciekawy jak będzie to finalnie wyglądało. Dead Island 2 ukaże się 3 lutego 2023 roku na PS5, Xboksie Series X/S, PS4, Xboksie One, PC i Stadii.