Zapowiedź horroru Blair Witch na targach E3 w Los Angeles było zaskoczeniem i kolejną gratką dla fanów straszenia na ekranie. Jakie były inspiracje studia Bloober Team?
Twórcy Layers of Fear i Observer nie rezygnują z mrocznej atmosfery i proponują straszną wycieczkę po lesie w swoim nowym IP. Rodzimy developer ma spore doświadczenie w straszeniu, więc można raczej być spokojnym o klimat produkcji. Scenarzystka Basia Kciuk w rozmowie z serwisem Eurogamer zdradziła inspiracje ekipy podczas pracy przy Blair Witch.
W zasadzie każda gra mająca w rozgrywce chodzenie po lesie jest świetną inspiracją dla twórców, ale najbardziej podobała się gra Firewatch. Mimo, że tytuł studia Campo Santo to nie horror, to jednak tajemniczość, samotność, tempo czy rozwijająca się historia bardzo podobały się polskiej ekipie.
Poza tym developer czerpał natchnienie z takich tytułów jak Outlast czy Silent Hill. Programiści bardzo chcieli uchwycić to wyjątkowe uczucie związane z kamerą, znane właśnie z serii Outlast. Nie tylko gry były wzorem do naśladowania, bo filmy z serii Blair Witch także pomogły w powstawaniu gry. Co ostatecznie zrodzi się z tych licznych inspiracji, dowiesz się już wkrótce.
Blair Witch ukaże się 30 sierpnia bieżącego roku na Xboksa One i PC.