Od 25 września w Krakowie startuje ogólnopolska kampania społeczna pod nazwą „Halo, mignij do mnie!”, która ma na celu zwrócenie uwagi mieszkańców na dużą i różnorodną grupę głuchych i niedosłyszących. Dlaczego o niej piszemy? To proste! Raz, że akcja to nad wyraz szczytna, a dwa – silnie koreluje z grami wideo!
Podczas jednodniowych warsztatów tematycznych odbywających się w celu zapoznania ludzi głuchych i niedosłyszących z branżą kreatywną (odbywających się 26 września o godz. 19:00 w krakowskim kompleksie Tytano, przy ul. Dolnych Młynów 10), Mateusz Lenart i Bartosz Kaproń z Bloober Team zabiorą swoich słuchaczy w niezwykły świat sztuki cyfrowej i gier komputerowych. Poprowadzą dwa interesujące wystąpienia zatytułowane „Digital Art. Ilustracja i concept art” oraz „Reżyseria i projektowanie gier komputerowych”, z których oba będą uzupełnione o tłumaczenie symultaniczne.
Jak mówi nam Karolina Ochała z Bee on tree – agencji, która jest pomysłodawcą i organizatorem kampanii:
„Celem kampanii jest łamanie barier komunikacyjnych między osobami słyszącymi i niesłyszącymi oraz walka z cichą dyskryminacją, która każdego dnia dotyka ponad milion głuchych i niedosłyszących Polaków. W ramach akcji przygotowaliśmy szereg wyjątkowych wydarzeń, dzięki którym przybliżymy sposób postrzegania świata przez osoby głuche i – w przystępny dla każdego sposób – rozpowszechnimy język migowy.”
Nie ukrywamy, że sami jesteśmy zainteresowani tym, jak nasi koledzy z Bloobera przekażą tak interesujący temat od kuchni i w jaki sposób zostanie on wykorzystany w kontekście pracy z osobą niedosłyszącą. Co nie zmienia faktu, że wszystkich ustatkowanych graczy z Krakowa i okolic serdecznie zapraszamy na to wydarzenie!
Za wsparcie komunikacyjne obsługi kampanii „Halo – mignij do mnie!” odpowiada agencja Symetria PR.