Twórcy The Last of Us: Part II robią wszystko, aby umilić Ci czas pozostały do czerwcowej premiery gry. Pora na kolejny odcinek dzienników developera.
W poprzednim odcinku mowa była o fabule, a teraz swoje spostrzeżenia wypowiadają reżyserzy gry i pani odpowiedzialna za narrację. Drugi odcinek „Inside the gameplay” dotyczy rozgrywki, która z pewnością nieco zmieniła się od czasów pierwszej części. Ellie jest mniejsza od Joela, bardziej zwinna, potrafi skakać, unikać i czołgać się, celując przy tym do wroga. Ponownie wielkie znaczenie będą mieć znalezione przedmioty, a ciągła presja przetrwania tylko pogłębi doznania z gry.
Z drugiej strony drobna postura Ellie może być jej utrapieniem, bo zawsze będzie miała do czynienia z wrogami większymi od siebie. Skradanie czy ukrywanie się w miejscach trudno dostępnych tylko pozornie może być bezpiecznie, bo przeciwnicy potrafią zaglądać np. pod samochody, co zmusza gracza do przemieszczania się. Teraz wypada uzbroić się w cierpliwość i czekać na kolejną część dzienników twórców.