Jeden z twórców wyjawił nieco szczegółów odnośnie mechaniki i systemu eskalacji posterunków w Far Cry: New Dawn. Poza tym gra jest już gotowa i czeka na premierę.
Strzelanina Far Cry: New Dawn otrzymała złoty status, co oznacza, że wszelkie prace przy grze zostały już zakończone i tytuł czeka na swoją lutową premierę. Nieco informacji o nowościach w serii zdradził Creative Director Jean-Sebastien Decant
na Twitterze w swoim promocyjnym wpisie.
Choć New Dawn w ogólnym rozrachunku to bardzo podobna produkcja do Far Cry 5, to jednak pojawią się też świeże patenty. Akcja gry będzie miała miejsce 17 lat po wydarzeniach z poprzedniej części, a Ubisoft próbuje nieco zmienić mechanikę rozgrywki. Twórcy zaimplementowali tzw. „lekkie elementy RPG”, aby uzyskać więcej głębi w zabawie. Okazuje się, że będzie można tworzyć bronie z systemem rangi (siła giwery) i walczyć z wrogami również mającymi swoje levele. Im większa ranga giwery, tym większe będzie można zadać obrażenia.
Oprócz tego zmiany będą widoczne też w systemie wyzwalania posterunków. Tym razem po oczyszczeniu ich z wrogów będzie można je przejąć i czerpać z nich zasoby, lub pozostawić niezabezpieczone i zabrać jednorazowo więcej surowców. Po pewnym czasie wróg powróci, włoży w nie więcej zasobów, umocni się i pojawi się kolejne, trudniejsze wyzwanie.
W ogólnym pojęciu będą to oczywiście zmiany kosmetyczne ale przecież lepszy rydz niż nic. Far Cry: New Dawn ukaże się 15 lutego w niższej cenie premierowej.