Bulb Boy nie ma w życiu najłatwiej. Pewnej nocy budzi się i stwierdza z przerażeniem, że jego najbliżsi – dziadek Naftalin i Ćmopies – zniknęli, a chałupę nawiedziły stwory rodem z Silent Hill. Odpala więc swoją kopułę i wyrusza w poszukiwaniu rodziny.
Pomysł na grę jest niezwykle ciekawy, a wykonanie pierwszoligowe. Opisywana produkcja jest dosyć mroczną przygodówką point’n’click, w której poruszać się możesz głównym bohaterem po Rezydencji Żarówencji opanowanej przez mroczne potwory. Rozgrywka, choć wyjątkowo prosta, wciąga niczym narkoman ścieżkę mąki tortowej. Na rozwiązanie czeka cała masa zagadek logicznych, na unieszkodliwienie rozmaite szkarady, a do odnalezienia sporo sekretów. Ciekawe są również zdolności Bulba – od przyświecania sobie głową ciemnych korytarzy, poprzez jej odkręcanie i umieszczanie w rozmaitych miejscach, na odporności na porażenie prądem kończąc.
Ograłem już wersję demonstracyjną i prawdę powiedziawszy nie mogę doczekać się finalnego produktu. Nic dziwnego, że pracę naszych rodaków doceniono na tyle dobrze, że wygrała nagrodę Intel Level Up. Ogłoszenie wyników i wręczenie nagród odbędzie się na tegorocznych targach PAX w Seattle, już 29 sierpnia. Gratulujemy!
Bulb Boy, game from Polish developer Bulbware, has just won the prize of Intel Level Up for Best Character Design. Bulb is screwed. Bulb Boy wakes suddenly from a frightening nightmare to discover that evil has overshadowed the Bulbhouse. His family has disappeared and there are horrid monsters lurking in the shadows…