Wielkie aspiracje jeszcze w czasach prac przy Quantum Break ujawnił reżyser Alana Wake’a 2.
Remedy Entertainment ostatnio jest na fali po wydaniu takich tytułów jak Control i Alan Wake 2. Przyszłość zdolnego studia również wygląda obiecująco z tegoroczną premierą FBC: Firebreak na czele i być może sequelem Control. Dodatkowo projekty Max Payne 1 i 2 Remake są już w pełnej fazie produkcji, więc na brak pracy fińska ekipa nie może narzekać.
Wraz z wzrostem popularności Remedy czerpało inspiracje od studia Naughty Dog znanego z serii Uncharted i The Last of Us. Reżyser Alana Wake’a 2, Kyle Rowley powiedział w podcaście Behind the Voice, że poruszył temat amerykańskiego dewelopera podczas tworzenia Quantum Break.
Właśnie wtedy był podekscytowany pracami przy dynamicznej grze science fiction mającej inspiracje z jego ulubionej aktualnie gry – Uncharted. Pamięta jak rozmawiał o tym z głównym animatorem Quantum Break, czyli o aspiracjach ekipy i dążeniu, aby być czymś w rodzaju europejskiej wersji Naughty Dog. Rowley był podekscytowany postępami prac i marzył o uzyskaniu podobnego poziomu wrażeń do tych z produkcji twórców Uncharted.
Biorąc pod uwagę kolejne gry studia z genialnym Alan Wake 2 można powiedzieć, że zapadające w pamięci narracje mają wiele wspólnego z grami kalifornijskiego dewelopera.