Jeden z polskich operatorów komórkowych – sieć T-Mobile – zachęca do zagrania w nową grę mobilną Sea Hero Quest, która poza elementem rozrywkowym pomaga naukowcom walczyć ze straszną chorobą – starczą demencją.
Sea Hero Quest to pierwsza, w pełni darmowa gra na smartfony i tablety, która pozwala współtworzyć największą na świecie bazę danych generowaną społecznościowo. Powstała ona we współpracy z organizacją charytatywną Alzheimer’s Research, a także z University College London, University of East Anglia oraz studiem produkującym gry, Glitchers. Gra pomaga naukowcom przygotować testy diagnostyczne, pozwalające na rozpoznanie demencji już w jej wczesnym stadium. Choroba ta polega na zaburzeniu zdolności do zapamiętywania nowych informacji i sprawia, że chorzy często czują się wyizolowani i zdezorientowani. Dla dotkniętych nią osób jednym z pierwszych objawów jest problem z orientacją w przestrzeni, polegający na utracie zdolności sprawnego poruszania się nawet po dobrze znanych miejscach i trasach.
W jaki sposób Sea Hero Quest może pomóc?
Jak się okazuje, praktycznie każdy jej aspekt powstał przy wspólnej pracy projektantów gier i naukowców. Dzięki takiemu rozwiązaniu i ściśle koordynowanej wzajemnie pracy, eksperci mogą przełożyć każdą sekundę rozgrywki (polegającej na poruszaniu się po labiryncie wysp i gór lodowych) na wartościowe dane naukowe, bowiem każde 2 minuty grania w Sea Hero Quest to równowartość 5 godzin poświęconych na wyizolowane badania w laboratorium! Jest jednak element, który nieco zaskakuje… Skoro gra jest możliwa do pobrania za darmo z ogólnoświatowych marketów (Google Play i iStore), czemu jedynie T-Mobile zaangażowało się mocno w jej promocję i kampanię reklamową? To pytanie zadaliśmy Marlenie Czaplak, pani Kierownik Komunikacji Wewnętrznej odpowiedzialnej za działania CR w T-Mobile:
„Deutsche Telekom jest inicjatorem projektu SEA HERO QUEST i wraz z partnerami (naukowcami, ekspertami ds. demencji oraz developerami gier) współtworzył grę, która pomaga naukowcom walczyć z demencją. W T-Mobile wiemy, że technologia może i ułatwia nam codzienne życie. Dbamy o to żeby nasi Klienci tego doświadczali. Uważamy, że to nasza odpowiedzialność, by ciągle poszukiwać rozwiązań, które sprawiają, że życie staje się prostsze. Dziś, chcemy włączyć naszych Klientów do działań w walce z demencją. Teraz każdy posiadacz smartfonu czy tabletu, w dowolnym miejscu, może wspomóc naukowców w walce z demencją i ocalić wspomnienia wielu ludzi. Dzięki tej prostej i przyjemnej grze możemy walczyć z demencją wszędzie.”
Grę możesz pobrać bezpośrednio na swoje urządzenie mobilne z Google Play lub wchodząc do iStore’a. A kiedy już to zrobisz, choćby pod pretekstem pokazania zalet swojego niezrozumiałego przez starsze osoby hobby, pokaż ją swoim rodzicom lub dziadkom. Nie tylko będziesz miał szansę przedstawić demonizowane gdzieniegdzie gry wideo w nieco lepszym świetle, ale również przyczynisz się do czynnego wsparcia wyżej opisanej idei.
Marcin Jaroszewicz
Fajna gierka…reklamy chyba nawet w kinach lecą. Informacja jak czas gry przekłada się na czas badań dodatkowo motywuje.