Wrogowie uciekną, zaskoczą lub zmienią podejście do walki.
Świetne wieści dla graczy przekazał jeden z twórców The Callisto Protocol. Mark James ze Striking Distance Studios w rozmowie z serwisem VG247, zwrócił uwagę na wyjątkową sztuczną inteligencję wrogów.
Przeciwnicy nie zawsze będą mięsem armatnim i czasami zrezygnują z ataku. Możesz przygotować się na akcje, kiedy wróg podejmie decyzję o wycofaniu się lub ucieczki. Zamiast parcia do przodu, wskoczy do szybu wentylacyjnego, aby wyskoczyć z innej strony i zaskoczyć gracza.
SI przeciwników zawsze znajdzie najlepszy sposób na zaatakowanie. Jeśli będziesz używał broni dalekiego zasięgu, wrogowie będą znikać z pola widzenia, szukając innej drogi na powodzenie (np. wspomniany szyb wentylacyjny). Twórcy powiązują dynamiczną SI z dźwiękiem i nie raz zapytasz w myślach – „czemu ten potwór mnie nie zaatakował? Dlaczego uciekł?
Sfera audio będzie dawać ci wskazówki odnośnie położenia wroga, co oczywiście sprawi, że będziesz jeszcze bardziej niepewny wydarzeń. Usłyszysz jak maszkary uciekają, znajdują się w całkiem innym pomieszczeniu lub pojawią się tajemnicze mocniejsze hałasy, z oddalonych od gracza miejsc. Poza tym, jeśli ciągle będziesz używał tego samego ataku, oponenci zmienią swoje zachowanie i podejście do starć.
Rewelacyjne wieści i już nie mogę się doczekać, jak sprawdzę tą zaawansowaną SI w akcji.