Skasowani wrogowie, Covid-19 i brak czasu problemami The Callisto Protocol

the callisto protocol

Choć The Callisto Protocol nie zostało zbyt dobrze przyjęte, a sprzedaż była poniżej oczekiwań to okazuje się, że proces produkcji był drogą przez piekło.

Reżyser The Callisto Protocol, Glen Schofield w rozmowie z Dan Allen Gaming opowiedział kilka ciekawostek z procesu produkcji swojej ostatniej gry. Okazuje się, że tytuł powstawał w wielkich bólach i na koniec brakowało czasu na pełne ukończenie The Callisto Protocol. Jednym z problemów horroru akcji była różnorodność przeciwników i mało starć z bossami. Były szef studia Striking Distance powiedział, że miał nadzieję na więcej czasu na produkcję, ale ostatecznie brakło mu trzech i pół miesiąca.

Taki obrót spraw zmusił ekipę do wycięcia z gry dwóch bossów i czterech rodzajów wrogów, co widocznie odbiło się podczas rozgrywki. Schofield wspomniał, że na rozwój gry negatywny wpływ miała pandemia Covid-19 i w dodatku wielu programistów odeszło z pracy (aż 49 osób). W studiu liczącym 200-250 pracowników co miesiąc brakowało ok. 20 osób, które tygodniami chorowały na koronawirusa. Szef zespołu był zdruzgotany, bo zdarzało się, że działy animacji i efektów wizualnych w ogóle nie pracowały.

Takim sposobem Schofield z problemami kadrowymi musiał przyspieszyć proces produkcji, bo obiecane ponad trzy miesiące zostały im odebrane. Czy po tak koszmarnym procesie produkcji i słabej sprzedaży będzie kiedykolwiek szansa na The Callisto Protocol 2? Właścicielem marki jest firma Krafton i nie wydaje się, aby sequel był jej priorytetem, szczególnie że studio Striking Distance już jakiś czas temu opuścił Glen Schofield.

Choć Marcin od dziecka wychowany był na prymitywnych wirtualnych światach, zauroczony jest nimi do dziś. Gry wideo nosi w sercu i od wielu lat przelewa myśli z nimi związane na papier. Recenzjami stara się zaintrygować odbiorcę, w publicystyce zarażać zaś swoją pasją. Poszukiwacz pozytywnych stron życia, ceniący doświadczenie i nieprzychylnie nastawiony do szeroko pojętej głupoty. Tata i Ustatkowany gracz.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz używać tych tagów HTML i artrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*