Twórca ujawnia czego możesz spodziewać się w temacie walki i parkouru, które tym razem będą jeszcze bardziej zintegrowane ze światem gry.
W wywiadzie dla serwisu DualShockers, lead gameplay designer Bartosz Kulon powiedział, że gra będzie zawierała ściśle powiązany system parkouru i walki. Choć w oryginale walka i parkour wypadały dobrze to w przypadku sequela, Techland pragnie ściśle zintegrować te systemy, aby zapewnić głębokie i spójne wrażenia, czerpiące wszystko to co widziałeś w Dying Light wraz z ich ulepszeniami.
Programiści chcą uczynić walkę i parkour tak bardzo zintegrowanymi ze światem, jak to tylko możliwe, więc dokładnie przeanalizowali każdy ruch z walki i każdy ruch z parkouru. Przykładowo jeśli będziesz przeskakiwał przez niską przeszkodę, a to zdarza się często, to twórcy dodali do tego kopnięcie, abyś mógł kopać wrogów podczas skoku.
Natomiast w walce, jeśli wróg zostanie naprawdę mocno trafiony, może się zgiąć, a Ty możesz przeskoczyć nad nim i użyć go, aby kopnąć wroga znajdującego się za nim. Brzmi nieco skomplikowanie, ale twórca zaznacza, że w grze będzie to proste i satysfakcjonujące. Oby się to udało i zabawa była jeszcze bardziej wciągająca.
Dying Light 2 ukaże się 4 lutego 2022 roku.