Wydawca obciął budżet marketingowy Dead Space i przeznaczył go na Mirror’s Edge

dead space

Kolejne ciekawe wieści przekazali twórcy Dead Space w jednym z podcastów, tym razem dotyczące budżetu marketingowego.

Po latach wyszło na jaw, że kosmiczne przygody w Dead Space jako gra AAA dostała o wiele mniejszy budżet marketingowy niż pierwotnie zakładano i w ogóle nie pasujący do wysokobudżetowej produkcji. Bret Robbins, dyrektor gry w rozmowie z Dan Allen Gaming powiedział, że Electronic Arts postanowiło nadać priorytet budżetowi marketingowemu gry Mirror’s Edge kosztem Dead Space w wyniku wewnętrznych pozorowanych recenzji.

Przygody Isaaca mogły liczyć na oceny oscylujące wokół 70, a Mirror’s Edge wypadło o wiele lepiej uzyskując 90 w ocenach mających odzwierciedlać potencjalny sukces komercyjny. Taka taktyka jest często spotykana u wydawców chcących określić jak poradzi sobie ich tytuł na rynku.

Przy takim rozwoju spraw horror science fiction musiał radzić sobie z obciętym budżetem, czymś w rodzaju poczty pantoflowej graczy, która szybko rozpowszechniła się z frazą „słyszeliście o tej grze?”. Przykro czyta się takie wieści, bo gdyby gra dostała więcej pieniędzy na promocję z pewnością jej sprzedaż byłaby o wiele lepsza.

Choć Marcin od dziecka wychowany był na prymitywnych wirtualnych światach, zauroczony jest nimi do dziś. Gry wideo nosi w sercu i od wielu lat przelewa myśli z nimi związane na papier. Recenzjami stara się zaintrygować odbiorcę, w publicystyce zarażać zaś swoją pasją. Poszukiwacz pozytywnych stron życia, ceniący doświadczenie i nieprzychylnie nastawiony do szeroko pojętej głupoty. Tata i Ustatkowany gracz.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz używać tych tagów HTML i artrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*