Poznaliśmy już wszystkich zwycięzców tegorocznej edycji Digital Dragons. Czas zatem na krótkie podsumowanie, w jednym miejscu zbierające najważniejsze informacje. Tak w żołnierskich słowach.
Najlepszą grą ubiegłego roku został Observer krakowskiego studia Bloober Team. Piotr, recenzując produkcję rodaków, nie szczędził pochwał, co tylko potwierdza, jak udany jest to tytuł.
Najlepiej zaprojektowaną grę ubiegłego roku Jury konkursu wybrało Darkwood autorstwa Acid Wizard Studio, przyznając jej nagrodę w kategorii Best Polish Game Design of 2017.
Nagrodę przyznawaną za najlepszą oprawę artystyczną rodzimych produkcji zdobyła gra Seven: The Days Long Gone autorstwa Fool’s Theory, nad którą nieco poznęcał się nasz redaktor Jacek.
Dużym zaskoczeniem jest fakt, że w tym roku uznanych polskich kompozytorów, mających na koncie muzykę do hitowych polskich gier ostatnich lat pokonała Natalia Zamilska, gwiazda muzyki alternatywnej odpowiedzialna za przygotowanie ścieżki dźwiękowej do RUINER autorstwa studia Reikon Games.
Statuetkę w kategorii Best Polish Mobile Game of 2017 zdobyła katowicka firma Artifex Mundi za bardzo dobrze odebraną zarówno przez graczy, jak i samych jurorów grę Bladebound, o której pisaliśmy przy okazji jednego z zestawień obejmujących najlepsze polskie gry mobilne.
Tradycyjnie już polskie środowisko twórców gier nagrodziło także najlepsze zagraniczne produkcje. Tutaj za najlepszą grę 2017 roku uznano Horizon: Zero Dawn autorstwa holenderskiego studia Guerrilla Games.
W tegorocznej konferencji Digital Dragons udział wzięło ponad 90 prelegentów oraz blisko 500 firm z 46 krajów. W sumie 1 700 uczestników.