Recenzja Spintires: MudRunner

spintires

Prowadzenie samochodu w trudnych warunkach jest mi o tyle bliskie, że będąc jeszcze nastoletnim młokosem regularnie przemierzałem połacie podmokłego terenu starym, wysłużonym UAZ-em 452d, który okazywał się niezastąpiony w sytuacjach, w których niejedno auto odmówiłoby współpracy. Dlatego z tym większą przyjemnością odpaliłem debiutujące niedawno na konsolach Spintires: MudRunner.

Trzy lata temu, przy okazji premiery Spintires, użytkownicy komputerów osobistych mogli sprawdzić się w roli off-roadowego kierowcy. Posiadacze konsol musieli długo czekać, aby wersja dedykowana ich stacjonarnemu hardware’owi trafiła na sklepowe półki. Jeśli miałeś do czynienia z pierwowzorem, najlepiej zakończ lekturę w tym miejscu, ponieważ opisywane wydanie nie różni się od niego właściwie niczym, więc możesz poczuć się, delikatnie rzecz ujmując, zmieszany z błotem. Jeżeli jednak pierwszy raz słyszysz o produkcji Saber Interactive, szczerze polecam Ci samodzielne przekonanie się o tym, co to oznacza buksowanie.

Spintires: MudRunner to nie wyścigi

Choć dzieło Amerykanów traktuje o pojazdach zmechanizowanych, zapomnij o emocjonujących wyścigach. Produkcja skupia się na samodzielnej walce z trudnym terenem i kombinowaniu, jak wypełnić powierzone graczom zadania. Te najczęściej sprowadzają się do przetransportowania określonego ładunku z punktu A do punktu B. Wydawać by się mogło, że to niewiele, jednak pozory w tym przypadku są bardzo mylące. Wszystko za sprawą niezwykle wciągającego, oczywiście na swój sposób, gameplayu. Powinieneś bowiem wiedzieć, że aby zasiąść za wirtualnym kółkiem którejkolwiek z dostępnych maszyn, musisz choć trochę lubić opisywany klimat. W przeciwnym razie szybko się znudzisz, odkładając rzeczony tytuł na najbliższą półkę.

Spintires

Rozgrywka nie jest bowiem dynamiczna. Pokuszę się wręcz o stwierdzenie, że jest ociężała, co jednak wcale nie jest zarzutem pod adresem twórców. Ekipa developerska stanęła na wysokości zadania dostarczając gameplay, w którym ciężar i moc prowadzonych maszyn są naprawdę odczuwalne. Przedzierając się przez zabłocone bezdroża musisz być mocno skupiony, ponieważ jeden niewłaściwy ruch kierownicą może kosztować Cię sporo nerwów. Gdy się zakopiesz, z pomocą może przyjść wyciągarka, jednak nie każdy pojazd jest w nią wyposażony. Co ciekawe, da się przełączać między kilkoma pojazdami, więc kiedy jeden z nich wpadnie w bagno, drugi może go holować na suchy ląd. Opcja ta jest szczególnie interesująca w zaimplementowanym w grze trybie multiplayer. Do tego dochodzą rozmaite wypadki losowe, jak chociażby awaria silnika, czy brak paliwa, gdy przesadzisz ze zbyt mocnym wciskaniem pedału gazu.

Zachwyć się Spintires: MudRunner

Nieco szkoda, że wizualnie produkcja Sabre Interactive nie powala na kolana, mocno odstając od standardów oferowanych przez obecną generację. Główny bohater – błoto – prezentuje i zachowuje się pierwszorzędnie, ale modele pojazdów i przyroda mogłyby wyglądać znacznie lepiej. Że nie wspomnę o widoku z kabiny, który w przypadku każdej maszyny wywołuje odruch wymiotny. Grafika na swój sposób potęguje specyficzny klimat, jednak twórcy mogli pokusić się o dodatkowy szlif. Lub dwa.

Bez względu na wszystko w Spintires: MudRunner zwyczajnie warto zagrać, chociażby po to, aby osobiście doświadczyć trudów związanych z opanowaniem potężnych maszyn w niezwykle niekorzystnych warunkach terenowych. Jest to produkt niszowy, ale niezwykle wciągający, nawet w jeździe swobodnej, dla zwykłej frajdy.

Adam to ustatkowany gracz z krwi i kości. Mąż, ojciec, a także wieloletni miłośnik elektronicznej rozrywki w formie wszelakiej. Gry wideo traktuje jako coś znacznie powyżej zwykłego hobby, wynosząc je ponad inne pasje – muzykę i książkę – dostrzegając jednocześnie, jak wiele mają one wspólnego z innymi sferami jego zainteresowań.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz używać tych tagów HTML i artrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*