Gdybyś sądził, że przedmajówkowy weekend minął pod znakiem leniwych wyjazdów za miasto, najpewniej… masz rację. Co jednak nie zmienia faktu, że w branży gier wideo działo się równie dużo, co w standardowym dniu tygodnia.
POLSKA
#1
Nadchodzi gra Turbo Soccer VR z Kamilem Grosickim. Będzie to tytuł przygotowany przez warszawskie studio Dodo4Story Games, wykorzystujący technologię wirtualnej rzeczywistości. Rzeczona produkcja już niebawem pojawi się na komputerach osobistych (HTC Vive), jak również na platformach mobilnych, napędzanych Androidem oraz iOS-em.
ŚWIAT
#2
Skoro już przy piłce nożnej jesteśmy… W sieci pojawiły się pierwsze informacje o Pro Evolution Soccer 2019. Według oficjalnych zapowiedzi w grze właściwej bez problemu odszukasz licencjonowane rozgrywki ligowe, docenisz wsparcie dla rozdzielczości 4K i trybu HDR, a fotorealistyczna grafika zdmuchnie Ci z głowy ustatkowany tupecik. Za jakiś czas sprawdzimy, ile w tym prawdy.
#3
Norweska rada do spraw konsumentów twierdzi, że sklepy takie jak Steam, Origin, PS Store oraz eShop łamią europejskie prawo. Organizacja zgłosiła właścicieli platform do tamtejszego urzędu, co z pozycji gracza choć brzmi kuriozalnie, może przełożyć się na faktyczne problemy cyfrowych gigantów. W głównej mierze chodzi o brak możliwości zwrotu produktu w ciągu 14 dni od nabycia, co jest standardem na terenie Unii Europejskiej.
#4
Chciałbyś zagrać w grę planszową Hellboy? To już niebawem nie będzie marzeniem nie do spełnienia. Ta płaska produkcja trafiła na Kickstartera, za cel obierając kwotę 137 819 USD. Ponieważ taką jej wysokość udało się uzbierać w zaledwie 18 minut (!) od startu kampanii, obecnie pozyskujący środki mają już na koncie ponad 1 100 000 USD. Jeśli gra będzie trzymała poziom komiksów, składam zamówienie w ciemno!
#5
SteamSpy wznawia działalność! Jak ostatnio informowaliśmy, wspomniany serwis zawiesił działania, co było wynikiem dostosowania się do zmian na poziomie algorytmów cyfrowego sklepu Valve. Teraz znany portal wznawia funkcjonowanie, chociaż opierał się będzie na przewidywaniu wyników ekonomicznych. A te – jak już pokazują pierwsze testy – różnią się od faktycznej sprzedaży nawet o 10%.