Choć God of War to jedna z najlepszych gier ubiegłego roku, to tytuł mógł być jeszcze dłuższy wraz z kolejnymi, spektakularnymi starciami Kratosa z bossami. Co stanęło na przeszkodzie?
Reżyser God of War, Cory Barlog w rozmowie z NoClip zdradził, że God of War na początku był jeszcze bardziej ambitnym projektem niż stało się to finalnie. Okazuje się, że najnowsze przygody Kratosa miały mieć jeszcze więcej walk z bossami, a sama gra miała być dłuższa i jeszcze bardziej… zwariowana.
Twórca potwierdził, że wielu większych przeciwników zostało wyciętych z ostatecznej wersji gry, bo zwyczajnie nie starczyło czasu na pracę przy nich. Podczas produkcji wiele rzeczy okazało się zbyt ambitnych, a programiści musieli realnie spojrzeć na produkcję. W późniejszym stadium byli zmuszeni ciąć sceny w grze, w ogóle przy nich nie pracować i coraz częściej mówić sobie – „nie, ta gra jest zbyt wielka, nie damy rady tego zrobić”.
Przy jednym starciu z bossem 30 programistów pracowało półtora roku, więc można sobie tylko wyobrazić jaka to ogromna skala projektu. Sam reżyser porównywał prace przy przygodach Kratosa do innych produkcji i był zszokowany ilością włożonej pracy. Jeśli więc nie starczyło czasu i miejsca w grze, to dlaczego nie powstało żadne DLC do God of War? O tym już pisałem w oddzielnym newsie.