„Ten denerwujący Kratos, trzeba się go pozbyć”, czyli jak podejmować dobre decyzje

god of war

Wyobrażasz sobie God of War bez Kratosa? Okazuje się, że twórcy ostatniej części mieli już dość głównego bohatera i chcieli wdrożyć wielkie zmiany.

Całe szczęście w zespole Sony Santa Monica był reżyser gry Cory Barlog, który zaczął przekonywać kolegów nie tylko do Kratosa ale także do jego syna Atreusa. Choć trudno w to uwierzyć, część ekipy chciała pracować przy God of War z całkiem nowym bohaterem. Programiści mówili, że historia Kratosa się wypaliła, jest on denerwujący, nielubiany i trzeba się go pozbyć.

Nowym otwarciem serii część twórców chciała rozpocząć całkiem inny rozdział God of War i wtedy zaczęło się przekonywanie do zmiany decyzji przez reżysera gry. Barlog chciał ukazać starszego Kratosa i jego drogę transformacji, dodając jeszcze do tego jego syna. To właśnie był punkt zwrotny i ostateczne powodzenie najnowszej odsłony Boga Wojny.

Z kolei wg ekipy wędrówka z młodym Atreusem miała być nudna i całkowicie niepotrzebna serii. Na te argumenty Barlog podał przykład gry The Last of Us i dwójki świetnie uzupełniających się bohaterów – Ellie i Joela. Choć sytuacja nie była prosta, w ostatecznym rozrachunku reżyserowi udało się przekonać zespół do swoich racji i jak się później okazało był to strzał w dziesiątkę. Tytuł zebrał świetne oceny, wiele nagród Gry Roku i sprzedał się w zadowalającej ilości.

Lubię serię God of War i trudno mi uwierzyć w zamiary części ekipy dotyczące usunięcia Kratosa i ukazanie całkiem nowego bohatera. Na szczęście tak się nie stało, a krwawa podróż ojca i syna została wybitnie doceniona przez graczy.

Choć Marcin od dziecka wychowany był na prymitywnych wirtualnych światach, zauroczony jest nimi do dziś. Gry wideo nosi w sercu i od wielu lat przelewa myśli z nimi związane na papier. Recenzjami stara się zaintrygować odbiorcę, w publicystyce zarażać zaś swoją pasją. Poszukiwacz pozytywnych stron życia, ceniący doświadczenie i nieprzychylnie nastawiony do szeroko pojętej głupoty. Tata i Ustatkowany gracz.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz używać tych tagów HTML i artrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*