Game Dev School to profesjonalny kurs skierowany do osób, które chcą zajmować się projektowaniem, grafiką lub programowaniem w branży gier wideo. Zajęcia prowadzone są przez doświadczonych developerów i obejmują przekrojową wiedzę na temat procesu produkcji, począwszy od stworzenia wstępnej koncepcji, aż po finalne działania marketingowe. I chociaż pierwsza edycja kursu ruszyła w styczniu 2014 roku, zainteresowanie tegoroczną nie wydaje się być znikome.
W trakcie kursu każdy z uczestników może wziąć udział w przygotowaniu czterech gier. Głównym założeniem całości przedsięwzięcia jest przekazanie wiedzy, która pozwoli na postawienie samodzielnych kroków w branży gier wideo, a w przyszłości podjęcie pracy w jednym ze studiów lub jako niezależny twórca. Podczas zajęć uczestnik może zapoznać się z większością zagadnień związanych z procesem projektowania, tworzenia i wydawania gier, takimi jak m.in. animacja, budżetowanie produkcji, gry mobilne, marketing i PR czy też tworzenie trójwymiarowych modeli postaci.
Kurs obejmuje osiem miesięcy nauki (od listopada 2015 do października 2016 roku) z przerwami, podczas których osoby biorące w nim udział nie uczestniczą czynnie w zajęciach ale poświęcają ten czas na pracę nad grami. Będą także mogły wziąć udział w specjalistycznych, fakultatywnych zajęciach z zakresu designu czy obsługi silników wykorzystywanych przy produkcji gier.
Warto również dodać, że w tym roku Game Dev School (w którym wykładają m.in. Maciej Miąsik, Stan Just czy też Michał Madej) nawiązał współpracę z firmą Microsoft, która od wielu lat organizuje międzynarodowy konkurs Imagine Cup, skierowany do młodych zespołów tworzących gry wideo. Jednym z elementów ich programu nauczania będzie od tego roku akademickiego całkowicie bezpłatne przygotowanie i wsparcie dla projektów, które będziecie tworzyć w trakcie kursu pod kątem startu w Imagine Cup. Specjaliści z firmy Microsoft podpowiedzą jak przygotować gry w taki sposób, aby zwiększyć szanse w tym międzynarodowym konkursie, w którym do wygrania są nagrody pieniężne, środki na kampanie marketingowe gier lub bezpośredni kontakt z inwestorami zajmującymi się finansowaniem projektów gamingowych.