Monologic Games zdradza nam szczegóły o Ven VR Adventure

Ven VR Adventure

Monologic Games to małe niezależne studio z siedzibą w Mikołowie, które aktualnie pracuje nad ciekawie zapowiadającą się platformówką – Ven VR Adventure. Jak podkreślają sami twórcy – produkcja powstaje z myślą o wykorzystaniu możliwości wirtualnej rzeczywistości.

Twoim zadaniem będzie pomóc sympatycznemu Venowi, głównemu bohaterowi, uratować jego lud i stawić czoła różnym zagrożeniom. Akcja gry rozegra się na nieznanej planecie, zaatakowanej przez międzygalaktycznych najeźdźców szukających źródła energii mogącego uczynić ich niemal nieśmiertelnymi.

Poniżej możesz zobaczyć grafikę koncepcyjną przedstawiającą lokacje.

Runy są źródłem całego życia na planecie Vena. Utrzymują mieszkańców planety w zdrowiu i zapewniają im długie życie. Dzięki runom wszystko jest w równowadze. Z powodu maszyn górniczych używanych przez najeźdźców i porwań równowaga została zaburzona. Ven musi więc naprawić wszystko, pozbyć się najeźdźców, znaleźć zaginionych współplemieńców i pokonać swojego arcy-wroga – Bruce’a Nelsona (główny boss, przyp. red).

W grze wcielisz się w galaktycznego policjanta śledzący Bruce’a Nelsona, który najechał planetę Ven. W trakcie gry musisz ściśle współpracować z Venem, aby zbadać planetę, którą ten zna jak własną kieszeń. Niektóre przeszkody okażą się jednak zbyt trudne do pokonania bez Twojej pomocy – na przykład bossowie , którzy mogą być nawet 20-krotnie więksi od Vena.

Twórcy zapewniają, że Ven VR Adventure zapewni doskonałą rozrywkę zarówno starym, platformerowym wyjadaczom, jak i początkującym graczom.

Gra, oprócz standardowego przejścia zaoferuje również tryb Time Trial, a wyniki będzie można porównać globalnie z innymi graczami.

Dodaj Ven VR Adventure do swojej wishlisty

Wywiad z twórcami Ven VR Adventure

Chcąc dowiedzieć się więcej o Ven VR Adventure, zadałem Monologic Games kilka pytań, na które odpowiedział Damian, właściciel i dyrektor kreatywny studia.

Ustatkowany Gracz: Na chwilę obecną, możliwości VR widać jedynie w momencie głaskania bohatera. Jakie inne mechanizmy wirtualnej rzeczywistości zaoferuje wasza gra?

Damian: Jest dla nas bardzo ważne aby gracz nie był tylko obserwatorem, ale aktywnie pomagał Venowi podczas rozgrywki na poziomach. Do momentu trailera (data jego wypuszczenia niestety nie jest bliżej znana, przyp. red.) nie chcemy zdradzać jakie dokładnie interakcje będą, ale na ten moment mogę powiedzieć, że wymagać one będą od gracza refleksu i celności.

Ustatkowany Gracz: Czy będzie możliwość gry przy użyciu standardowego kontrolera, czy tylko VR?

Damian: Z uwagi na fakt, że gra ukierunkowana jest również na Playstation VR, będzie możliwość sterowania za pomocą zwykłego kontrolera, ale pewnie dopiero przy premierze PSVR.

Ustatkowany Gracz: Jakimi mocami będzie dysponował Ven?

Damian: Ven, poza swoją zwinnością, posiada dwa miecze do obrony i ataków. Ataki dzielą się na zwykłe oraz o większym zasięgu z powietrza. W przyszłości, po premierze, na pewno będziemy chcieli rozwijać jego umiejętności.

Ustatkowany Gracz: Bossowie mają być nawet 20-krotnie więksi od bohatera. Ilu ich będzie?

Damian: Na tę chwilę niestety nie mogę odpowiedzieć na to pytanie. Każdy boss jest niezwykle pracochłonny od strony konceptu, postaci, animacji i rozgrywki. Na pewno celujemy w jakość, a nie ilość.

Poniżej grafika koncepcyjna bossa wykorzystującego żywioł lodu. Czy będą inne żywioły? Tego Damian zdradzić nie chciał.

Ustatkowany Gracz: Ile czasu zajmuje przejście gry?

Damian: Jak wyżej – dopiero w późniejszym czasie będziemy mogli podać szczegółowe informacje.

Ustatkowany Gracz: Gra, oprócz standardowego przejścia zaoferuje również tryb Time Trial, a wyniki będzie można porównać globalnie z innymi graczami. Jakie dodatkowe tryby, oprócz wspomnianego, pojawią się w Ven VR Adventure?

Damian: Tutaj temat jest otwarty i po zebraniu większej społeczności wokół gry będziemy chcieli wesprzeć się ich opinią i propozycjami – w końcu grę tworzymy właśnie dla nich.

Ustatkowany Gracz: Co stanowi największe wyzwanie w procesie tworzenia gry?

Damian: Ciężko jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Zwłaszcza, że jest to moja pierwsza produkcja i zupełnie nowe studio, a więc wszystko stanowi wyzwanie (śmiech). Zbudowanie zespołu, wizji gry, mechaniki, stylu graficznego i co najważniejsze postaci głównej, bo dużą uwagę przykładamy właśnie do niej.

Dokładna data premiery Ven VR Adventure nie jest znana, jednak będziemy śledzili ten dobrze zapowiadający się projekt. Gra trafi na Oculusa, Steam VR oraz PlayStation VR.

Adam to ustatkowany gracz z krwi i kości. Mąż, ojciec, a także wieloletni miłośnik elektronicznej rozrywki w formie wszelakiej. Gry wideo traktuje jako coś znacznie powyżej zwykłego hobby, wynosząc je ponad inne pasje – muzykę i książkę – dostrzegając jednocześnie, jak wiele mają one wspólnego z innymi sferami jego zainteresowań.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz używać tych tagów HTML i artrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*