Jeśli narzekacie na brak interesujących artykułów związanych bezpośrednio z grami wideo, wychodzimy wam naprzeciw polecając pewną publikację.
Powstała ona na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu i – jak możecie się domyślić – podejmuje temat przemian w branży gier ze stricte ekonomicznego punktu widzenia. Niemniej jednak godna jest polecenia ze względu na fakt, że porusza dosyć istotne, interesujące ustatkowanych graczy, aspekty.
Główny nacisk podlinkowanego w tym właśnie miejscu artykułu położony został na analizę wpływu przemian w postrzeganiu praw własności… które wpływają na działania wielu podmiotów zaangażowanych w branżę gier – od producentów i wydawców począwszy, a na dystrybutorach czy samych graczach skończywszy. Znajdziecie w nim próbę zdefiniowania oraz typologię gier wideo, poznacie mechanizmy problemów z własnością intelektualną w tej właśnie branży, jak również związane z nimi konsekwencje problemów. Co warte również podkreślenia, Mikołaj Klimczak (autor) wymienia na końcu publikacji pokaźną listę bibliograficzną, w której każdy zainteresowany, dorosły czytelnik odnajdzie pozycje warte uwagi, chociażby takie jak „Preventing Piracy within the Video Game Industry” autorstwa Mylesa G., czy też linki do zagranicznych serwisów internetowych, podejmujących tym podobną tematykę.
Autorowi gratulujemy samozaparcia, życząc realizacji przyszłych planów. Nie wyklucza on bowiem „powstania czegoś poważniejszego na temat gier wideo.”
Marcin Serkies
Mikołaj porusza temat gier wideo również podczas wykładów – a przynajmniej poruszał. I w sumie fajnie by było gdyby powstała jakaś większa publikacja, ale to kuuuupa roboty 🙂 Niemniej, powodzenia i czekam na więcej.
Ustatkowany Gracz
My również czekamy z niecierpliwością!