A Ty jakim graczem jesteś?

gamer

Newzoo, firma zajmująca się analizą rynku gier komputerowych oraz e-sportu, opublikowała bardzo ciekawe wyniki badań, których celem było dokonanie segmentacji graczy XXI wieku.

W dobie dynamicznie rozwijających się technologii w bardzo dużym stopniu wpływających na doświadczenia związane z rozrywką elektroniczną, sposób odbierania gier nie ogranicza się już tylko i wyłącznie do ogrywania danego tytułu. Analitycy Newzoo przez rok przyglądali się trendom rynkowym w 30 największych krajach, pozyskiwali dane zarówno od konsumentów jak i twórców wszelkiego rodzaju contentu związanego z grami właśnie po to, aby w jak najbardziej szczegółowy sposób uchwycić aktualny obraz gracza naszych czasów.

W efekcie otrzymaliśmy 8 kategorii, definiowanych głównie z perspektywy sposobu interakcji ze światem elektronicznej rozrywki: playing, viewing, owning. Poniżej zamieszczamy szczegółówe charakterystki każdej z opisanych przez Newzoo postaci.

The Ultimate Gamer – osoba, dla której gry i wszystko co z nimi związane stanowią główny motor napędowy wszelkich działań. Są jego DNA!

The All-round Enthusiast – osoba, która nie jest aż tak zwariowana na punkcie gier jak Ultimate Gamer, jednakże świat elektronicznej rozrywki stanowi dla niej niezwykle istotny element życia.

The Cloud Gamer – osoba, która w głównej mierze preferuje gry free-to-play, najlepiej w formie online, nie wymagające inwestycji w hardware. Wszelkie oferty zniżkowe na różne tytuły są dla niej tym, czego stale szuka.

The Conventional Player – osoba, która lubi posiadać najnowsze rozwiązania z obszaru hardware i ogrywać na nich najnowsze tytuły ciesząc się wysoką jakością rozgrywki. Oglądanie poczynań innych graczy zupełnie jej nie interesuje.

The Hardware Entusiast – osoba, której podobnie jak The Conventional Player zależy na posiadaniu jak najlepszego sprzętu gamingowego, jednak gry uruchamia raczej okazjonalnie. Hardware o jak najlepszych właściwościach wykorzystuje także w życiu codziennym.

The Popcorn Gamer – osoba, która największą przyjemność czerpie z oglądania rozgrywki innych graczy, choć sama od czasu do czasu również lubi zanurzyć się w świat rozrywki elektronicznej. Oprócz śledzenia transmisji z gier zainteresowana jest również np. oglądaniem seriali.

The Backseat Viewer – osoba, którą dawniej nazwać można by było graczem hardcorowym. Z upływem jednak lat oraz przypływem innych obowiązków, gry odeszły na plan dalszy. Teraz uwlbia oglądać relacje z potyczek profesjonalny zawodników e-sportowych.

The Time Filler – osoba, która praktycznie wcale nie jest zainteresowana najnowszymi informacjami ze świata gier. Jeżeli już decyduje się uruchomić jakiś tytuł, to jest to najczęściej pozycja mobilna, ogrywana dla „zabicia czasu”.

Muszę przyznać, że powyższe zestawienie jest bardzo ciekawe. Wskazuje m.in. że dwiema najliczniejszymi kategoriami są The Time Fillers (preferujący rozrywkę mobilną) oraz The Popcorn Gamers (uwielbiający oglądać streamy z gier). Bez wątpienia takie ujęcie społeczności entuzjastów gamingu może być ciekawym materiałem do analizy dla wszystkich twórców.

Szczegółowe opracowanie wyników badań znajdziecie na stronie Newzoo.

A Ty? Jakim typem gracza jesteś?

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz używać tych tagów HTML i artrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*