Na 10 lat od premiery gry Alan Wake zebrało się na wspomnienia jego twórcy. Ciekawy materiał dla fanów przygód pisarza.
Sam Lake z Remedy Entertainment z okazji 10 lat od premiery gry Alan Wake, opowiedział o tworzeniu gry, problemach z wydawcą, zmianie koncepcji, podobieństwach z Control i presji studia. To z pewnością interesujący materiał, zawierający fragmenty z gry, ciekawostki i wczesne projekty prac. Okazuje się, że po wydaniu trailera Alan Wake na targach E3 w 2005 roku, studio miało koncepcję otwartego świata. Nie dość, że zwiastun w takim świetle prezentował grę, to w dodatku twórcy po pracach przy Max Payne i Max Payne 2, chcieli aby ich następna gra miała otwarty świat.
Niestety w okolicach 2005 roku ekipa stanęła w miejscu ze swoimi koncepcjami, próbując wdrażać przeróżne pomysły, rozwiązania czy idee. Czas pędził do przodu, a efektów pracy nie było, co przyprawiało o frustrację i zmęczenie programistów. Świetnie przygotowane demo z otwartym światem, prezentacją bohatera, cyklem dnia i nocy, światłem i ciemnością miało narobić szumu na targach E3 i zachęcić wydawcę do współpracy. Tak, dobrze przeczytałeś, w tamtym okresie Alan Wake nie posiadał nawet chętnych na wydanie gry.
Potem pojawiło się Microsoft Studios i chciało pomóc developerowi w czasie zastania, sugerując różne rozwiązania. Jednak im więcej kucharzy, tym trudniej coś pysznego upiec i taka sytuacja właśnie miała miejsce w Remedy. Twórcy jeszcze bardziej dryfowali, byli rozdarci wśród wielu projektów, a presja ze strony wydawcy (daty, harmonogramy) była coraz większa. Wtedy twórcy postanowili utworzyć grupę prowadzącą, która miała wgląd w każdy aspekt gry i była decyzyjna. Właśnie w tamtym okresie zespół postanowił zmienić koncepcję z otwartego świata z dynamiczną zmianą pory dnia na liniowe doświadczenia. To prawdopodobnie brak czasu i presja wydawcy zmusiło twórców do zrezygnowania z „idei open world”. Ekipa nadal miała ten świat, wielką mapę i wtedy postanowiła nałożyć na nią liniowe poziomy, dodać wdrożone na stałe cykle dnia i nocy, rozmowy z napotkanymi NPC oraz podążać w kierunku gatunku gry akcji.
Twórca wspomniał też o społeczności wokół gry, która nadal w nią gra, komentuje, wspomina i notorycznie domaga się kontynuacji. Właśnie dla nich powstała gra Control, rozgrywająca się w tym samym uniwersum co Alan Wake. Jeśli będziesz dokładnie eksplorował pomieszczenia, możesz natrafić na akta wydziału zajmującego się zjawiskami nadprzyrodzonymi i wspominającego historię jaka miała miejsce w Bright Falls. Jeśli chcesz poznać więcej detali w temacie przygód pisarza, to warto poświęcić te 20 minut oraz zobaczyć ewolucje gier tego znanego developera.