Alan Wake miał mieć otwarty świat ale twórcy zmienili koncepcję

alan wake

Na 10 lat od premiery gry Alan Wake zebrało się na wspomnienia jego twórcy. Ciekawy materiał dla fanów przygód pisarza.

Sam Lake z Remedy Entertainment z okazji 10 lat od premiery gry Alan Wake, opowiedział o tworzeniu gry, problemach z wydawcą, zmianie koncepcji, podobieństwach z Control i presji studia. To z pewnością interesujący materiał, zawierający fragmenty z gry, ciekawostki i wczesne projekty prac. Okazuje się, że po wydaniu trailera Alan Wake na targach E3 w 2005 roku, studio miało koncepcję otwartego świata. Nie dość, że zwiastun w takim świetle prezentował grę, to w dodatku twórcy po pracach przy Max Payne i Max Payne 2, chcieli aby ich następna gra miała otwarty świat.

Niestety w okolicach 2005 roku ekipa stanęła w miejscu ze swoimi koncepcjami, próbując wdrażać przeróżne pomysły, rozwiązania czy idee. Czas pędził do przodu, a efektów pracy nie było, co przyprawiało o frustrację i zmęczenie programistów. Świetnie przygotowane demo z otwartym światem, prezentacją bohatera, cyklem dnia i nocy, światłem i ciemnością miało narobić szumu na targach E3 i zachęcić wydawcę do współpracy. Tak, dobrze przeczytałeś, w tamtym okresie Alan Wake nie posiadał nawet chętnych na wydanie gry.

Potem pojawiło się Microsoft Studios i chciało pomóc developerowi w czasie zastania, sugerując różne rozwiązania. Jednak im więcej kucharzy, tym trudniej coś pysznego upiec i taka sytuacja właśnie miała miejsce w Remedy. Twórcy jeszcze bardziej dryfowali, byli rozdarci wśród wielu projektów, a presja ze strony wydawcy (daty, harmonogramy) była coraz większa. Wtedy twórcy postanowili utworzyć grupę prowadzącą, która miała wgląd w każdy aspekt gry i była decyzyjna. Właśnie w tamtym okresie zespół postanowił zmienić koncepcję z otwartego świata z dynamiczną zmianą pory dnia na liniowe doświadczenia. To prawdopodobnie brak czasu i presja wydawcy zmusiło twórców do zrezygnowania z „idei open world”. Ekipa nadal miała ten świat, wielką mapę i wtedy postanowiła nałożyć na nią liniowe poziomy, dodać wdrożone na stałe cykle dnia i nocy, rozmowy z napotkanymi NPC oraz podążać w kierunku gatunku gry akcji.

Twórca wspomniał też o społeczności wokół gry, która nadal w nią gra, komentuje, wspomina i notorycznie domaga się kontynuacji. Właśnie dla nich powstała gra Control, rozgrywająca się w tym samym uniwersum co Alan Wake. Jeśli będziesz dokładnie eksplorował pomieszczenia, możesz natrafić na akta wydziału zajmującego się zjawiskami nadprzyrodzonymi i wspominającego historię jaka miała miejsce w Bright Falls. Jeśli chcesz poznać więcej detali w temacie przygód pisarza, to warto poświęcić te 20 minut oraz zobaczyć ewolucje gier tego znanego developera.

Choć Marcin od dziecka wychowany był na prymitywnych wirtualnych światach, zauroczony jest nimi do dziś. Gry wideo nosi w sercu i od wielu lat przelewa myśli z nimi związane na papier. Recenzjami stara się zaintrygować odbiorcę, w publicystyce zarażać zaś swoją pasją. Poszukiwacz pozytywnych stron życia, ceniący doświadczenie i nieprzychylnie nastawiony do szeroko pojętej głupoty. Tata i Ustatkowany gracz.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz używać tych tagów HTML i artrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*