Jakie tajemnice wciąż kryje Cyberpunk 2077 i jaką rolę odegra strzelanie podczas rozgrywki? Jeden z twórców gry zabrał głos w tej sprawie.
Choć zaprezentowane fragmenty rozgrywki z Cyberpunk 2077 przepełnione były akcją i strzelaniem, to ekipa CD Projekt RED nadal twierdzi, że najbliżej grze do gatunku RPG. Podczas rozmowy z hiszpańską stroną AreaJugones, dyrektor misji Mateusz Tomaszkiewicz wypowiedział się w kilku kwestiach związanych z gatunkiem gry.
Cyberpunk 2077 to RPG, a strzelanie zostało dodane do tego gatunku. Oczekiwany tytuł oferuje wiele sposobów ukończenia misji, nie tylko od strony strzelania, ale w pewnym stopniu wdrożenia tego aspektu do sposobu swojej własnej rozgrywki. Twórca zaznaczył, że ekipa ma pomysł mechaniki, która opiera się na koncepcji jaka jeszcze nie została zaprezentowana. Tym sposobem okazuje się, że Cyberpunk 2077 ma jeszcze wiele do zaoferowania, odkrycia i pokazania.
Poza tym Tomaszkiewicz wspomniał o szerokiej gamie broni, mającej wyróżniać polską grę na tle innych produkcji. Twórcy pracują nad wprowadzeniem wybornej i sprawiającej frajdę mechaniki walki, co dają do zrozumienia właśnie różnorodnym dostępnym arsenałem. Programista przytoczył fragment pokazanego demo z udziałem inteligentnych karabinów, zaznaczając że to właśnie jest broń jakiej nie widział zbyt wiele w obecnych shooterach.
Ważnym stwierdzeniem jest też fakt, że rodzimy developer nie powiedział jeszcze ostatniego słowa odnośnie wszystkich pomysłów i koncepcji, gdyż po prostu nie są jeszcze gotowe ale trwają prace, aby je wdrożyć. To będą bardzo dobre rozwiązania.
Wiele tego co powiedział twórca będzie można zweryfikować już w czerwcu. Cyberpunk 2077 pojawi się na tegorocznej imprezie E3, która to będzie najważniejszym show w historii CD Projekt RED.