Twórcy prawdopodobnie będą próbowali eksperymentować i rozwinąć rozgrywkę w najnowszej odsłonie serii BioShock. Co takiego kombinują programiści?
2K Novato prawdopodobnie pracuje przy najnowszej części uwielbianej serii BioShock. Takie gorące wieści przekazał w ubiegłym roku Jason Schreier z serwisu Kotaku. Oczywiście to nic oficjalnego ale znany dziennikarz wspomniał o nowej części znanej serii i tajemniczym developerze. Teraz to studio umieściło ogłoszenie o pracę w temacie programisty „End Game Design Lead”, czyli gry z elementami „usługi” w stylu np. The Division.
Oferta jest dość obszerna i zawiera kilka informacji odośnie kandydata i wymogów developera. Celem twórców jest zapewnienie post-narracyjnych systemów, zadań i postępów graczy. Wspominają oni o fantastycznym świecie, niesamowitej historii i fanatycznych fanach. W najnowszej grze 2K Novato historia się zakończy, ale to właśnie świat jest tym, co chcą powołać do życia i rozwijać programiści. Po napisach końcowych będziesz mógł dalej cieszyć się tajemniczym, jeszcze nie ujawnionym światem, zbierać postępy i na długo radować się tym tytułem.
Starszy projektant musi posiadać co najmniej pięcioletnie doświadczenie w tworzeniu gier wieloosobowych na PC i konsole. Ponadto kandydat powinien mieć bogate doświadczenie w rozwijaniu systemów progresji oraz niemałe pojęcie o mechanice gry. Nie mam nic przeciwko formule „end game”, jednak (nie odkryję Ameryki) wolałbym, aby ekipa w 100 procentach skupiła się na kolejnej niezapomnianej i wspaniałej kampanii dla pojedynczego gracza.
Ponadto szef Take-Two, Strauss Zelnick podczas sprawozdania finansowego drażnił się z graczami, mówiąc o najsilniejszym planie rozwoju w całej historii wydawcy oraz o kontynuacjach największych marek (czyżby chodziło mu o Grand Theft Auto, Mafia, XCOM, BioShock?), a także będącym w produkcji ekscytującym nowym IP. Teraz tylko wypada cierpliwie czekać na gorące zapowiedzi.
Marzę o czymś tak świeżym, genialnym i przekonującym jak poprzednie części serii BioShock. Czy twórcy będą umieli odpowiednio skupić się na fabule oraz zaprojektować grę na lata? Oby tak się stało.