Twórcy robią wszystko, aby znaleźć złoty środek i zadowolić wszystkich.
W wywiadzie dla VGC producent Masato Kumazawa mówił o tym, jak ważne jest znalezienie równowagi między obecnością easter eggów w grze, a zapewnieniem jej czystej rozrywki dla nowych odbiorców.
Twórca dodał, że Resident Evil Requiem jest projektowany w taki sposób, aby nowi gracze mogli się dobrze bawić i zrozumieć fabułę. Tytuł będzie jednak zawierał także easter eggi i nawiązania do innych gier co oznacza, że wieloletni wyjadacze serii będą mieli wiele powodów do radości.
Japoński deweloper chce tak zrównoważyć rozgrywkę, aby nostalgiczne easter eggi, wskazówki i nawiązania do fabuły radowały fanów serii, ale jednocześnie chce uniknąć gry, która zniechęci graczy nie znających poprzednich odsłon. Chodzi o to, żeby nowi gracze mogli zrozumieć grę i cieszyć się nią w 100 procentach, podczas gdy zagorzali fani wyciągną z nawiązań i ciekawostek 150 procent funu.
Czy twórcom uda się taki zabieg i ostatecznie zadowolą wszystkich? Resident Evil Requiem ukaże się 27 lutego 2026 roku na Xboksa Series X/S, PS5, Nintendo Switch 2 i PC.