Spacją się skacze – rusza projekt edukacyjny o grach

Spacją się skacze – rusza projekt edukacyjny o grach

Spacją się skacze – to oczywiście wszyscy wiedzą. Ale tak w zasadzie, to czemu to wszyscy wiedzą? Ile jest takich mitów i koncepcji w temacie gier, które wszyscy dobrze znają, a za którymi czai się więcej? Na te i inne pytania chce odpowiedzieć projekt edukacyjny Spacją się skacze – inne spojrzenie na gry wideo, przygotowany przez Spółdzielnię Socjalną Honolulu, ekipę festiwalu Ars Independent oraz badaczy gier wideo. Program rusza już 12 października!

W ramach Spacją się skacze powstał szereg wideoesejów, artykułów oraz podcastów poświęconych grom wideo. Celem projektu jest edukować o grach wideo od nieco innej strony, z różnych perspektyw. A przy tym: rozmontowywać szereg mitów zbudowanych wokół medium. Na przykład o jego – niby oczywistych – powiązaniach z filmem czy na temat zjawiska przemocy w wirtualnych światach. Spacją się skacze skierowany jest dla wszystkich, ale przede wszystkim dla młodszych graczy, a także rodziców i nauczycieli, którzy chcieliby dowiedzieć się czegoś o grach; być może nawet zrewidować swoje przekonaniu.

Kto wytłumaczy, czemu spacją się skacze?

Do projektu zaproszono trójkę badaczy gier, którzy opowiadają o różnych zagadnieniach związanymi z grami cyfrowymi. Są to dr Marta Tymińska, która wzięła na warsztat problem reprezentacji, przemocy w grach czy uzależnień; dr Paweł Schreiber, który omawia miejsce gier w świecie szerokiej kultury; oraz dr hab. Tomasz Majkowski, który opowie o historii, przyszłości i dalekiej przeszłości cyfrowych zabaw. Merytoryczną pieczę nad projektem sprawuje nasz redakcyjny kolega, Jacek Wandzel.

Wszystkie treści projektu będą dostosowane do użytkowników z niepełnosprawnościami: oprócz transkrypcji podcastów i wideoesejów będą dostępne również uproszczone wersje artykułów czy ich wersje audio.

Więcej o projekcie będzie można dowiedzieć się już w najbliższy poniedziałek 12 października, gdy wystartuje strona spacjasieskacze.pl!

Adam to ustatkowany gracz z krwi i kości. Mąż, ojciec, a także wieloletni miłośnik elektronicznej rozrywki w formie wszelakiej. Gry wideo traktuje jako coś znacznie powyżej zwykłego hobby, wynosząc je ponad inne pasje – muzykę i książkę – dostrzegając jednocześnie, jak wiele mają one wspólnego z innymi sferami jego zainteresowań.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz używać tych tagów HTML i artrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*