Spacją się skacze – to oczywiście wszyscy wiedzą. Ale tak w zasadzie, to czemu to wszyscy wiedzą? Ile jest takich mitów i koncepcji w temacie gier, które wszyscy dobrze znają, a za którymi czai się więcej? Na te i inne pytania chce odpowiedzieć projekt edukacyjny Spacją się skacze – inne spojrzenie na gry wideo, przygotowany przez Spółdzielnię Socjalną Honolulu, ekipę festiwalu Ars Independent oraz badaczy gier wideo. Program rusza już 12 października!
W ramach Spacją się skacze powstał szereg wideoesejów, artykułów oraz podcastów poświęconych grom wideo. Celem projektu jest edukować o grach wideo od nieco innej strony, z różnych perspektyw. A przy tym: rozmontowywać szereg mitów zbudowanych wokół medium. Na przykład o jego – niby oczywistych – powiązaniach z filmem czy na temat zjawiska przemocy w wirtualnych światach. Spacją się skacze skierowany jest dla wszystkich, ale przede wszystkim dla młodszych graczy, a także rodziców i nauczycieli, którzy chcieliby dowiedzieć się czegoś o grach; być może nawet zrewidować swoje przekonaniu.
Kto wytłumaczy, czemu spacją się skacze?
Do projektu zaproszono trójkę badaczy gier, którzy opowiadają o różnych zagadnieniach związanymi z grami cyfrowymi. Są to dr Marta Tymińska, która wzięła na warsztat problem reprezentacji, przemocy w grach czy uzależnień; dr Paweł Schreiber, który omawia miejsce gier w świecie szerokiej kultury; oraz dr hab. Tomasz Majkowski, który opowie o historii, przyszłości i dalekiej przeszłości cyfrowych zabaw. Merytoryczną pieczę nad projektem sprawuje nasz redakcyjny kolega, Jacek Wandzel.
Wszystkie treści projektu będą dostosowane do użytkowników z niepełnosprawnościami: oprócz transkrypcji podcastów i wideoesejów będą dostępne również uproszczone wersje artykułów czy ich wersje audio.
Więcej o projekcie będzie można dowiedzieć się już w najbliższy poniedziałek 12 października, gdy wystartuje strona spacjasieskacze.pl!