Statek widmo, inspiracje i czas rozgrywki w Man of Medan

man of medan

Jeśli czekasz na kolejną propozycję pełną strachu od twórców Until Dawn, to warto przeczytać o kilku aspektach gry.

Reżyser Tom Heaton w wywiadzie dla serwisu GamingBolt ujawnił inspiracje przy tworzeniu The Dark Pictures Anthology: Man of Medan, długość rozgrywki i dlaczego akurat bohaterowie trafiają na statek widmo.

Studio Supermassive Games pracując przy Man of Medan, posiadało duże doświadczenie w straszeniu na ekranie, za sprawą świetnego Until Dawn. Twórcy nie chcą stać w miejscu i dlatego w najnowszej propozycji ekipa starała się poszerzyć fabułę i jej wątki. Okazuje się, że ścieżki wyborów w Man of Medan mają być o wiele bardziej rozwinięte niż w przypadku poprzedniej gry. Takie ambicje są bardzo skomplikowanym czynnikiem przy tworzeniu gry z wyborami.

Czemu developer zdecydował się na antologię? Z kilku prostych przyczyn – nowych historii, narracji, postaci czy nowej obsady. Programiści lubią eksperymentować, zaskakiwać odbiorców, tworzyć całkiem nowe historie bez powiązań z poprzednimi tytułami i po prostu robić coś nowego. Ile czasu zajmie najnowsza przygoda?

Heaton stawia na 4-5 godzin ze wskazaniem na pięć i ma wielką nadzieję, że będzie jak w Until Dawn, czyli gracze po ukończeniu gry od razu będą chcieli sprawdzić swoje inne wybory i zacząć przygodę od początku. Czemu akcja będzie miała miejsce na statku widmo? Twórcy chcieli, aby grający poczuł izolację na morzu, przerażenie i brak miejsca do ucieczki. Izolacja to kluczowy element horroru. Co zrobisz i jak uciekniesz kiedy silnik i radio nie działa?

Man of Medan ukaże się 30 sierpnia na PlayStation 4 (Pro 4K i HDR), Xboksa One (X 4K i HDR) i PC. Wersja na Nintendo Switch na tę chwilę nie jest brana pod uwagę.

Choć Marcin od dziecka wychowany był na prymitywnych wirtualnych światach, zauroczony jest nimi do dziś. Gry wideo nosi w sercu i od wielu lat przelewa myśli z nimi związane na papier. Recenzjami stara się zaintrygować odbiorcę, w publicystyce zarażać zaś swoją pasją. Poszukiwacz pozytywnych stron życia, ceniący doświadczenie i nieprzychylnie nastawiony do szeroko pojętej głupoty. Tata i Ustatkowany gracz.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz używać tych tagów HTML i artrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*