man of medan

Jeśli czekasz na kolejną propozycję pełną strachu od twórców Until Dawn, to warto przeczytać o kilku aspektach gry.

Reżyser Tom Heaton w wywiadzie dla serwisu GamingBolt ujawnił inspiracje przy tworzeniu The Dark Pictures Anthology: Man of Medan, długość rozgrywki i dlaczego akurat bohaterowie trafiają na statek widmo.

Studio Supermassive Games pracując przy Man of Medan, posiadało duże doświadczenie w straszeniu na ekranie, za sprawą świetnego Until Dawn. Twórcy nie chcą stać w miejscu i dlatego w najnowszej propozycji ekipa starała się poszerzyć fabułę i jej wątki. Okazuje się, że ścieżki wyborów w Man of Medan mają być o wiele bardziej rozwinięte niż w przypadku poprzedniej gry. Takie ambicje są bardzo skomplikowanym czynnikiem przy tworzeniu gry z wyborami.

Czemu developer zdecydował się na antologię? Z kilku prostych przyczyn – nowych historii, narracji, postaci czy nowej obsady. Programiści lubią eksperymentować, zaskakiwać odbiorców, tworzyć całkiem nowe historie bez powiązań z poprzednimi tytułami i po prostu robić coś nowego. Ile czasu zajmie najnowsza przygoda?

Heaton stawia na 4-5 godzin ze wskazaniem na pięć i ma wielką nadzieję, że będzie jak w Until Dawn, czyli gracze po ukończeniu gry od razu będą chcieli sprawdzić swoje inne wybory i zacząć przygodę od początku. Czemu akcja będzie miała miejsce na statku widmo? Twórcy chcieli, aby grający poczuł izolację na morzu, przerażenie i brak miejsca do ucieczki. Izolacja to kluczowy element horroru. Co zrobisz i jak uciekniesz kiedy silnik i radio nie działa?

Man of Medan ukaże się 30 sierpnia na PlayStation 4 (Pro 4K i HDR), Xboksa One (X 4K i HDR) i PC. Wersja na Nintendo Switch na tę chwilę nie jest brana pod uwagę.

Autor Marcin Wronka

Choć Marcin od dziecka wychowany był na prymitywnych wirtualnych światach, zauroczony jest nimi do dziś. Gry wideo nosi w sercu i od wielu lat przelewa myśli z nimi związane na papier. Recenzjami stara się zaintrygować odbiorcę, w publicystyce zarażać zaś swoją pasją. Poszukiwacz pozytywnych stron życia, ceniący doświadczenie i nieprzychylnie nastawiony do szeroko pojętej głupoty. Ustatkowany gracz.