Sucker Punch Productions, amerykańskie studio należące do Sony, właśnie zamknęło generację PlayStation 4 swoim świetnym Ghost of Tsushima. O „symulatorze samuraja” jeszcze poczytasz na naszych łamach. Teraz pora na grę, która Ghost of Tsushima… nie jest.
Sucker Punch wydało na PlayStation 4 trzy gry, natomiast między pierwszą i drugą doszło do sporej, bo sześcioletniej przerwy. Infamous: Second Son ukazało się w 2014 roku, kiedy konsoli ledwo stuknęło półrocze. Ghost of Tsushima tymczasem ukazało się na kilka miesięcy przed nadejściem PlayStation 5. Najpewniej wynikało to z faktu, że studio musiało najpierw dojść do samurajskich przygód. Wyciekł materiał z jednej z gier, które mogły być ich następną produkcją po Second Son: Prophecy.
Film z Prophecy trafił na rosyjskie social media vk.com, a stamtąd na Reddit. Źródłem wycieku jest najpewniej modeler Max Chapman, który trzymał materiały na swojej stronie internetowej (notabene już wyłączonej). Wideo to tzw. „vertical slice”, czyli fragment gry przygotowany, by zaprezentować wszystkie jej unikatowe elementy. Często nie jest to nawet gameplay, a raczej zaprojektowana „po sznurku” animacja. w Prophecy wcielałbyś się w złodzieja imieniem Tavare, który za pomocą alchemii i parkouru siałby ferment w steampunkowym mieście. Widać już w tym krótkim demku – jakby przygotowanym na E3 lub PlayStation Experience – pewne DNA Ghost of Tsushima.
Wyciekły również inne materiały produkcyjne, w tym modele i concept arty bohatera oraz potworów. Te możesz znaleźć w wątku na forum ResetEra. Po samym Prophecy raczej nie ma co płakać. Wiele wskazuje na to, że Sucker Punch wiedziało o, jaki styl rozgrywki im chodzi. Studio szukało przede wszystkim wyróżniającego świata – a z tym trafili w dziesiątkę.