The Elder Scrolls VI zostało potwierdzone dwa lata temu. Myślę, że nie tylko ja zastanawiałem się nad tym, jakiej technologii użyje Bethesda, aby ich produkcja była dostosowana do najnowszych standardów. Okazuje się, że bardzo starej…
Creation Engine był wykorzystywany już w 2002 roku, gdy powstawało The Elder Scrolls III: Morrowind. Od tamtego czasu silnik wielokrotnie modyfikowano (zmieniając m.in. nazwę na Gamebryo – przyp. red.), jednak już przy problemach z Fallout 76 widać, że wymaga on albo zmiany, albo radykalnej przebudowy. Twórcy tłumaczą swoją decyzję doskonałą znajomością narzędzia, a co za tym idzie szybkością tworzenia dużych światów. Do tego dochodzą oczywiście prostota tworzenia fanowskich modów.
Biorąc pod uwagę fakt, że The Elder Scrolls VI zapewne ukaże się nie wcześniej, niż za cztery lata, wykorzystywana do jego stworzenia technologia będzie już pełnoletnia…