Dead Space Remake

Obserwuj

Ustatkowany faktograf: 12 faktów o Dead Space Remake

dead space remake

Pora na zestawienie faktów odnośnie najnowszej produkcji, przy której pracuje ekipa EA Motive. Co już teraz wiadomo o remake’u przygód kosmicznego inżyniera?

Nadal jestem w euforii po zapowiedzi Dead Space Remake i niech ten stan tak trwa aż do premiery gry. Twórcy oprócz zaprezentowania pierwszego teasera, udzielili wywiadu dla serwisu IGN i przekazali kilka interesujących faktów. Pora na kolejne zestawienie ustatkowanego faktografu, tym razem dotyczącego najbardziej pechowego inżyniera – Isaaca Clarke’a. Oto 12 faktów z tego oczekiwanego horroru.

  1. Dead Space Remake nie ma jeszcze daty premiery ale wiadomo, że ukaże się tylko na obecnej generacji konsol (PlayStation 5, Xbox Series X/S) i PC. To chyba dobra wiadomość, bo programiści z EA Motive będą mogli w pełni zaprezentować ulepszenia horroru, korzystając wyłącznie z potężnego sprzętu i ukazać bezkompromisową rozgrywkę.
  2. Odświeżone Dead Space powstaje na silniku Frostbite a zespół deweloperski ma już spore doświadczenie z nim związane m.in. podczas prac przy Star Wars: Squadrons i kampanią dla pojedynczego gracza w Battlefroncie II. Jeśli spojrzeć na kłopotliwe doświadczenia tego silnika podczas produkcji Anthem czy Mass Effect: Andromeda, w Dead Space liniowa rozgrywka i Frostbite powinny być idealnym połączeniem.

3. Podczas przemierzania mrocznych korytarzy Ishimury możesz spodziewać się licznych ulepszeń rozgrywki. Twórcy w rozmowie z serwisem IGN (senior producer Phil Ducharme i creative director Roman Campos-Oriola) potwierdzili, że wykorzystają elementy gameplay’u z sequeli Dead Space, podając przykład sekcji w zerowej grawitacji w Dead Space 2 i to, jak można je potencjalnie ulepszyć i zaimplementować w ich grze.

4. W temacie rozgrywki w Dead Space to, co wyróżnia ją najbardziej to rozczłonkowanie wrogów, czyli kluczowa mechanika zabawy, od której często zależy przetrwanie gracza. W remake’u będzie jeszcze bardziej krwawo, a rozczłonkowanie będzie jeszcze bardziej istotną częścią walki. Jeśli dodasz do tego świetną grafikę to można spodziewać się naprawdę koszmarnych eliminacji nekromorfów.

5. Deweloper nie będzie mocno ingerował w główną fabułę gry ale możesz być pewny, że niektóre wątki, sceny czy wydarzenia zostaną bardziej podkreślone czy szerzej przedstawione przez twórców, jednocześnie łącząc się z sequelami, spin-offami czy adaptacjami w różnych mediach.

6. Muzyka i dźwięk są ważne w każdej grze ale dopiero w horrorach i mroku można w pełni doświadczyć doznania związane z audio. W „nowym” Dead Space będziesz jeszcze bardziej się bał za sprawą dźwięku 3D i rarytasów z tym związanych. Poziom adrenaliny i miażdżący klimat tylko na tym zyskają.

7. Ekipa twórców chce, aby przeżycia graczy były jeszcze głębsze, dzięki w pełni interaktywnemu doświadczeniu i immersji – od ekranu startowego po napisy końcowe. Nie chcą, aby cokolwiek odciągnęło Cię od tego doświadczenia i nie chcą żadnego ładowania danych, co będzie możliwe dzięki dyskowi SSD. Będziesz mógł grać płynnie i bezproblemowo od ekranu startowego do napisów końcowych.

8. Pamiętasz, jak Electronic Arts umieściło mikropłatności w Dead Space 3? Teraz możesz być pewny, że w remake’u nigdy nie pojawią się mikropłatności, a EA Motive wyciąga z przeszłości wnioski.

9. Przy Dead Space Remake pracuje niezwykle doświadczony zespół wraz z wieloma znanymi nazwiskami i co najmniej jednym programistą oryginalnej gry. Nowe szaty Isaaca wspierają także dyrektor artystyczny Mike Yazijian, który pracował przy Dead Space 2 oraz kilku byłych programistów Ubisoftu – dyrektor kreatywny Roman Campos-Oriola (For Honor) czy starszy producent Philippe Ducharme (Assassin’s Creed III, Assassin’s Creed Unity, Far Cry 5 czy Watch Dogs: Legion). To nie koniec bo są też byli programiści BioWare, jak główny projektant poziomów Gary Stewart (seria Mass Effect) czy starszy artysta środowiska 3D Alexis Dumas (Mass Effect: Andromeda, Star Wars: Battlefront II). Prawdziwa śmietanka.

10. Wielu twórców w EA Motive uwielbia serię Dead Space, a jednym z pomysłodawców remake’a był pasjonat tej marki, Patrick Klaus. Wiadomo też, że zespół współpracuje z fanami społeczności Dead Space, którzy aktywnie pomagają kierować procesem tworzenia. Ekipa otrzymała od tej grupy bardzo ważne informacje zwrotne i stara się spotykać z graczami co dwa, trzy tygodnie, aby pokazać im treść i prowadzić ciągłą dyskusję. Taka decyzja może tylko pomóc zdolnym programistom.

11. Remake będzie zdecydowanie bardziej mroczny i pełny jeszcze bardziej ciemnych pomieszczeń. Już pierwszy teaser pokazuje, że zapowiada się bardziej strasznie, a twórcy zdecydowanie stawiają na cięższy klimat i jeszcze bardziej gęstą atmosferę. Taki stan rzeczy może u niektórych wywoływać stany przedzawałowe.

12. Programiści podczas prac przy Dead Space Remake czerpali wiedzę nie tylko od graczy ale też od twórców oryginalnych przygód kosmicznego inżyniera. Jeden z nich, Glen Schofield za pośrednictwem Twittera napisał, że reżyserowanie oryginalnego Dead Space było jednym z najważniejszych momentów w jego karierze i nie może doczekać się, aby zobaczyć, co zrobi z tym ekipa EA Motive. Po tym wpisie programiści z Motive napisali, że właśnie on utorował im tę drogę a oni nie mogą już doczekać się jego najnowszego projektu The Callisto Protocol.

Choć Marcin od dziecka wychowany był na prymitywnych wirtualnych światach, zauroczony jest nimi do dziś. Gry wideo nosi w sercu i od wielu lat przelewa myśli z nimi związane na papier. Recenzjami stara się zaintrygować odbiorcę, w publicystyce zarażać zaś swoją pasją. Poszukiwacz pozytywnych stron życia, ceniący doświadczenie i nieprzychylnie nastawiony do szeroko pojętej głupoty. Tata i Ustatkowany gracz.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz używać tych tagów HTML i artrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*