Ustatkowany faktograf: 15 faktów o Dying Light 2

dying light 2

Kolejnym dobrem narodowym jakie prześwietlamy jest powstające Dying Light 2. Oto 15 faktów o tym intrygującym sequelu.

Niestety, chęć dopracowania i ulepszenia rozgrywki była silniejsza niż wiosenna premiera Dying Light 2. To oczywiście profesjonalnie świadczy o twórcach i dobrze rokuje na premierę. Nie wiem jak Ty, ale my nie możemy już doczekać się nowej gry Techlandu i właśnie dlatego drugim tytułem w naszym faktografie jest ten oczekiwany, nie tylko przez rodaków, sequel. Choć potwierdzonych informacji nie jest zbyt wiele to poniżej znajdziesz 15 faktów dotyczących nowej produkcji z Wrocławia.

1.Dying Light 2 niestety nie ukaże się tegorocznej wiosny, a nowa data wydania nie została jeszcze określona. Gra zmierza na PlayStation 4, Xboksa One i PC.

2.Choć twórcy zaznaczają, że ciężko określić czas rozgrywki w tak wielkiej grze, to spokojnie możesz nastawiać się na długą zabawę. Misje poboczne, poznawanie świata czy inne aktywności to ponad sto godzin rozgrywki, a wątek główny ma wystarczyć na 15-20 godzin.

3.Okazuje się, że niemała przecież mapa w Dying Light, w porównaniu do sequela będzie jakby dzielnicą. Obszar w “dwójce” ma być aż cztery razy większy niż cała lokacja w pierwszej części.

4.Sequel zaoferuje nowy system animacji oraz efekty ray tracingu w czasie rzeczywistym. Dodatkowo gra będzie posiadać całkiem nowy system zadań wspierający wybory i ich realne konsekwencje.

5.Dying Light 2 to crossgen – ukaże się także na PlayStation 5 i Xboksie Series X.

6.Kluczowym aspektem rozgrywki będą wybory i tajemnica ich konsekwencji. Twórcy chcą, aby gracz czuł się tak jak w normalnym życiu – nie zawsze wiesz jak podjęte wybory będą miały wpływ na dalsze Twoje losy. Nie zawsze znasz ostateczny wynik podjętych decyzji i potem musisz z tym żyć. Oczywiście będą pewne opcje z manipulowaniem i ostatecznym rezultatem zdarzeń, jednak większość będzie tajemnicą.

7.”Dwójka” weźmie przykład z poprzedniczki i będzie wspierana przez lata. Kupując tę produkcję możesz mieć pewność, że tytuł nie umrze w rok po premierze.

8.Przewroty, skoki, uniki, wślizgi czy trudne lądowania to tylko niektóre z elementów parkouru jakie będą dostępne w grze. Ten sposób przemieszczania się będzie ważną częścią rozgrywki.

9.W grze będzie dostępnych kilka głównych frakcji, jak The Peacekeepers lub The Scavengers, ale także mniejszych grup takich jak Untainted. Nawet te mniej znaczące frakcje mogą być zupełnie nieoczekiwane i mieć wpływ na przebieg gry.

10.Umarlaki działają nieco inaczej niż w poprzedniej części, w bardzo systemowy sposób i reagują m.in. na światło słoneczne i promienie UV. Stwory mają swoje cykle życia, a podczas rozgrywki przechodzą przez kilka etapów ewolucji. Każdy z tych etapów posiada unikalne cechy zachowania, zasadniczo zmieniając momenty rozgrywki. Viral to pierwszy etap zarażonych, właśnie po ugryzieniu. Taki przeciwnik w pewnym sensie wciąż zachowuje się jak człowiek, będąc szybkim, niebezpiecznym i unikającym słońca. Kolejny etap to Biter, czyli osobnik upodobniający się do standardowego zombie. Porusza się wolno i za wszelką cenę będzie chciał chwycić ofiarę w celu zarażenia lub zjedzenia. Potem zamienia się w Degenerates i jest już o wiele mniej niebezpieczny, co nie oznacza, że można go lekceważyć.

11.Fabularnie akcja ma miejsce 15 lat po wybuchu epidemii w fikcyjej metropolii w Europie. Chcąć przetrwać w świecie pełnym zombie, będziesz musiał walczyć zarówno z nimi jak i z ludźmi.

12.Za scenariusz gry odpowiada m.in. Chris Avellone (Planescape: Torment, Pillars of Eternity).

13.Powróci tryb kooperacji dla czterech graczy.

14.Sequel pozwoli na obracanie frakcji przeciwko sobie, a także konkretnych osób – kim będziesz? Łupieżcą, dobroczyńcą, bezwzględnym pragmatystą, oszustem czy zdrajcą?

15.Dying Light 2 to tytuł mający zawartość wartą kilku innych gier. Twórcy zaznaczają, że mają na celu zrobić grę pełną różnorodności opowiadań, misji, treści i zasobów.

Choć Marcin od dziecka wychowany był na prymitywnych wirtualnych światach, zauroczony jest nimi do dziś. Gry wideo nosi w sercu i od wielu lat przelewa myśli z nimi związane na papier. Recenzjami stara się zaintrygować odbiorcę, w publicystyce zarażać zaś swoją pasją. Poszukiwacz pozytywnych stron życia, ceniący doświadczenie i nieprzychylnie nastawiony do szeroko pojętej głupoty. Tata i Ustatkowany gracz.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz używać tych tagów HTML i artrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*