Wysokie liczby i prognozy rynku mobile

mobile

Jak wynika z badań Newzoo – analityków skupiających się na segmencie gier wideo – rynek produkcji mobilnych wygeneruje w tym roku ponad 30 miliardów dolarów przychodu!

Jak podaje Rzeczpospolita, gry na urządzenia mobilne po raz pierwszy mają szansę wyprzedzić pod względem przychodów tytuły konsolowe. Eksperci tłumaczą, że na całym świecie w gry mobilne gra już ponad 1,5 mld użytkowników, a ich liczba stale rośnie, co przełożyć się może na przychód rzędu nawet 40 mld USD do 2017 roku przy założeniu obecnych trendów wzrastających. Przyczyną tak szybkiego rozwoju gier jest popularyzacja rozwiązań mobilnych. Potencjał tego rynku dostrzegają także Polacy.

Dobrym przykładem jest wrocławska firma T-Bull, której najnowsza gra Top Speed trafiła już na ok. 600 000 urządzeń mobilnych na całym świecie. Warto przy tym zaznaczyć, że wszystkie gry wyprodukowane dotychczas przez ww. developera pobrano już w sumie ponad 60 milionów razy. Jak powiedział nam Co-Founder & Chief Technology Officer (COO) studia T-Bull, Damian Fijałkowski:

Jak prognozują analitycy firmy Gartner, w bieżącym roku popyt na tablety sięgnie 321 mln. Rynek gier mobilnych ma ogromny potencjał wzrostu – jego głównym motorem jest rosnąca dostępność urządzeń mobilnych. Rynek ten cechuje się więc dużo większą demokratycznością niż rynek gier PC czy konsolowych. Sprzętowy próg wejścia jest postawiony tak nisko, że dziś praktycznie każdy użytkownik smartfona może grać nawet w nowsze produkcje mobilne, a model freemium sprawia, że również kwestie finansowe schodzą na drugi plan.” – Damian Fijałkowski, Co-Founder & Chief Technology Officer wrocławskiego studia T-Bull

Chociaż wspomniana wyżej liczba 1,5 miliarda mobilnych graczy może wydawać się wręcz nieprawdopodobna, ściśle koreluje z danymi sprzedaży tabletów i smartfonów, których dotychczas 1,3 mld znalazło szczęśliwych użytkowników (z dotykowym ekranem, czyli o 30% więcej niż rok wcześniej).

Jak pokazują pierwsze miejsca na liście najbardziej popularnych gier na Androidzie, ogromna część przychodów firm produkujących gry mobilne pochodzi z modelu freemium (tytuły mające zaimplementowany system mikropłatności). Jak podkreślają analitycy, taki model rozgrywki coraz bardziej zyskuje na popularności, bo zamiast wydawać jednorazowo sporą sumę pieniędzy na zakup aplikacji, użytkownik może przeznaczać mniejsze kwoty na dodatkowe wirtualne zasoby.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz używać tych tagów HTML i artrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*