BlizzCon 2020 został odwołany

BlizzCon

Kolejny wielki konwent planowany na ten rok idzie w odstawkę. Tym razem jest to kultowa impreza Blizzard Entertainment, BlizzCon, na której firma prezentowała i zapowiadała nowości, szykowała turnieje e-sportowe oraz prowadziła długie panele oraz spotkania z developerami.

Firma poinformowała o tym za pośrednictwem artykułu na blogu studia. Powodem jest oczywiście koronawirus – BlizzCon regularnie się wyprzedaje i w 2018 roku zgromadził ok. 40 000 uczestników. Organizacja wydarzenia na taką skalę z zachowaniem norm bezpieczeństwa w tych dziwnych czasach to nie tyle wyzwanie, co misja niemożliwa. Ciekawostką jest, że Saralyn Smith, producentka BlizzConu zastrzega, że impreza nie odbędzie się w tym roku wcale. Blizzard rozważa przygotowanie konwentu w formie elektronicznej, natomiast z góry ostrzega, że w takiej formie może nadejść najwcześniej na początku 2021.

Na ironię, część developerów być może odetchnie z ulgą. Od paru lat BlizzCon kojarzony jest mniej z radosnymi zapowiedziami nowych gier i celebracją kultowej firmy, a miejscem kontrowersji i niefortunnych wypowiedzi. W 2018 roku, po latach posuchy w temacie serii Diablo, zapowiedziano z wielką pompą grę Diablo Immortal – produkcję na telefony, w dodatku opartą na innej, popularnej w Chinach grze. Gracze odebrali to dość średnio i developerzy na scenie zostali wybuczeni; oliwy do ognia dolał projektant Wyatt Cheng, który sarkastycznie i niepotrzebnie zapytał publikę, „czy nie mają telefonów”. Z kolei w 2019 Blizzard znalazł się w ogniu międzynarodowej krytyki po tym, jak zbanowany został e-sportowiec Blitzchung, który po zakończonym wywiadzie krzyknął „Wolny Hong Kong, rewolucja naszych czasów”. Pracę straciło też dwóch komentatorów, którzy przeprowadzili z nim rozmowę. Zostało to odebrane jako wspomaganie chińskiego ograniczania wolności słowa przez amerykańską, niezależną firmę i w tej sprawie posypały się nawet listy od członków kongresu USA. Uczestnicy BlizzConu w ramach protestu ubierali kostiumy i koszulki Kubusia Puchatka, kpiąc z premiera Chińskiej Republiki Ludowej Xi Jinpinga.

Dawniej student projektowania gier na Uniwersytecie Śląskim w Sosnowcu, przez chwilę nawet doktorant. Kurator gier wideo katowickiego festiwalu Ars Independent. Wierny fan twórczości Hideo Kojimy, Yoko Taro i Shigesato Itoiego. Podobno napisał kiedyś tekst, który miał mniej niż 13 000 słów, ale plotka ta pozostaje niepotwierdzona. Ustatkowany Gracz. Z twarzy.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz używać tych tagów HTML i artrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*