Jak się okazuje, całkiem sporo. Nie dość, że na przestrzeni lat dane mi było zagrać w produkcje mniej (możliwość niewielkiej interakcji) lub bardziej (strzelanie do przedstawicieli kleru) korelujące ze wspomnianą w tytule instytucją. Tym razem developerzy, w dodatku Polacy ze studia Delirma, idą o krok dalej, pracując nad symulatorami kaznodziei oraz egzorcysty. Panie i panowie, oto Priest Simulator!
Priest Simulator skupi się na służbie Bogu i wszelkich czynnościach z nią związanych
„W naszej nowej grze będzie można poczuć się jak ksiądz, najbardziej uprzywilejowana osoba we wsi. Stawiamy na otwarty świat, w którym główna ścieżka fabularna będzie przeplatać się z intrygującymi zadaniami pobocznymi. Nie zabraknie standardowych aktywności – np. odprawiania kazań, kolęd czy udzielania sakramentów, ale pojawią się też bardziej nietypowe czynności w rodzaju egzorcyzmów i walk z demonami” – mówi jeden z twórców nowej gry, Michał Jod.
Twórcy gry zaproponują również rozbudowany system reputacji i moralnych wyborów.
„Życie to sztuka wybierania mniejszego zła. Tak będzie również w naszej grze, gdzie problemy rozwiążemy na różne sposoby lub nie rozwiążemy ich wcale. Jeśli mieszkaniec poprosi nas o pomoc, to oczywiście będziemy mogli jej udzielić, ale gra zaoferuje też alternatywy mniej korzystne dla potrzebującego. Zabijemy diabła i dostaniemy od zleceniodawcy kopertę z nagrodą albo pozwolimy demonowi odejść i otrzymamy umiejętność związaną z czarną magią. Decyzje przełożą się na wskaźnik reputacji, a pieniądze zainwestujemy w rozbudowę parafii, modernizację samochodu i lepsze bronie” – wyjaśnia Michał Jod.
Premiera Priest Simulator zaplanowana została na 25 grudnia 2019 roku…
Faither, czyli zostań egzorcystą
Druga produkcja, nad którą pracują ludzie z żywieckiego studia opowie historię egzorcysty walczącego z demonami, które opanowały zapomnianą przez Boga wieś. Póki co nie wiadomo zbyt wiele na jej temat, oprócz zapewnień, że Faither (wcześniej zatytułowany Priest – przyp. red.) będzie grą z „wymagającą rozgrywką, licznymi elementami RPG, mroczną historią oraz nieszablonową oprawą audiowizualną”. Pożyjemy, zobaczymy. Faither ma zostać wypuszczony w czerwcu 2019 roku.
W obie produkcje studia Delirma zagram bardziej z ciekawości, aniżeli w oczekiwaniu na nową jakość w elektronicznej rozrywce. A Ty jak się zapatrujesz na takie pomysły?