Już wkrótce premiera książki „Legendy gier wideo” – sprawdź szczegóły

legendy gier wideo

Gratka dla miłośników gier wideo i wyjątkowa podróż w czasie.

Już 24 maja bieżącego roku będzie mieć premiera książki „Legendy gier wideo”, której autorem jest Bartłomiej Kluska – znany i ceniony dziennikarz, historyk i doktor nauk humanistycznych. Autor pięciu książek, m.in. „Bajtów polskich”, ale także stały współpracownik m.in. „CD-Action”, „PSX Extreme” i „Pixela”. Za „Legendy gier wideo” odpowiada wydawnictwo GAMEBOOK.

Co takiego zaoferuje ta ciekawie zapowiadająca się książka? Przed Tobą niezwykła podróż i dwadzieścia wyjątkowych opowieści o ludziach, którzy tworzyli pierwsze gry, wymyślali nowe gatunki i wyznaczali kierunek rozwoju branży na dekady – od Shigeru Miyamoto i Sida Meiera, przez braci Houser, aż po Hideo Kojimę i Neila Druckmanna.

Dzięki książce prześledzisz życie najwybitniejszych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity. Poznasz twórców, którzy stali się milionerami, a potem wszystko stracili.  Odkryjesz historie małych firm, które stały się wielkimi korporacjami.

W trakcie dwudziestu wartko napisanych rozdziałów dowiesz się, kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.

Dodatkowo w książce znajdzie się:

  • Od narodzin gier aż po współczesność: książka opowiada o największych twórcach, którzy reprezentują każdy okres w historii gier wideo
  • „Bedroom coders”: poznasz twórców, którzy projektowali gry w sypialni w rodzinnym domu, a potem stworzyli wielkie firmy i korporacje
  • Prześledzisz drogę powstania całych gatunków i kompletnie nowych rozwiązań w rozgrywce; wiele z nich jest stosowanych do dziś
  • Poznasz czterech japońskich twórców, którzy wywarli największy wpływ na gry wideo i stali się inspiracją dla innych
  • Prawdziwe legendy mają swoje słabości: przeczytasz o twórcach gier, których życiorys to świetny scenariusz na film

Będąc ustatkowanym graczem i pamiętając czasy Commodore 64 czy Amigi 500 chętnie przeczytam o ludziach, dzięki którym spędziłem wiele wspaniałych chwil z wirtualną rozrywką i z przyjemnością poznam ich historię. Obiecano nam wersję recenzencką książki, więc nie możemy doczekać się jej zawartości.

Oto fragment książki:

„Urodzony w 1952 roku Shigeru Miyamoto miał analogowe dzieciństwo. Mieszkał w wiosce nieopodal japońskiego Kioto w domu bez telewizora, za to z zabawkami, które konstruował samodzielnie z drewienek i sznurków. W jego pamięci zapisały się przede wszystkim samotne spacery do lasu nieopodal rodzinnego domu. Podczas jednej z takich wycieczek mały Shigeru odkrył wejście do jaskini. Początkowo bał się zajrzeć do środka, lecz, zafascynowany, wielokrotnie wracał w to miejsce, by w końcu znaleźć w sobie odwagę, zabrać do kieszeni latarkę i wkroczyć w kryjącą tajemnice ciemność.”

Więcej informacji i możliwość zamówienia książki „Legendy gier wideo” znajdziesz tutaj.

Choć Marcin od dziecka wychowany był na prymitywnych wirtualnych światach, zauroczony jest nimi do dziś. Gry wideo nosi w sercu i od wielu lat przelewa myśli z nimi związane na papier. Recenzjami stara się zaintrygować odbiorcę, w publicystyce zarażać zaś swoją pasją. Poszukiwacz pozytywnych stron życia, ceniący doświadczenie i nieprzychylnie nastawiony do szeroko pojętej głupoty. Tata i Ustatkowany gracz.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz używać tych tagów HTML i artrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*