Frostpunk

Jeden wtorek, a obfity w plotki, ploteczki oraz zapowiedzi – a także jedną dużą premierę prosto z Polski…


POLSKA

#1

O wilku mowa! Wczoraj (tj. 24 kwietnia) premierę miała najnowsza produkcja 11 bit Studios, ekipy odpowiedzialnej za głośne This War of Mine. Mowa o Frostpunk, grze łączącej survival i symulację społeczeństwa, w którym jako zarządca ostatniego miasta na skutej lodem Ziemi musisz zadbać o jego przetrwanie, bardzo często kosztem czystego sumienia. O Frostpunk pisaliśmy przelotnie przy okazji ubiegłorocznego PGA, gdzie gra zrobiła na nas bardzo pozytywne wrażenie – na ustatkowanych łamach jeszcze na pewno się pojawi.

#2

Wrocławskie studio T-Bull specjalizujące się w produkcji gier na platformy mobilne opublikowało raport za miesiąc marzec, który od lutego pojawia się w nowoczesnej formie. Inwestorzy mogą teraz śledzić działalność spółki w przystępnej formie – za pomocą infografik pokazujących kluczowe dane w przejrzysty i klarowny sposób. Jak wynika z najnowszego raportu, w ubiegłym miesiącu developerowi przybyło ponad 7 milionów nowych pobrań gier, co oznacza, że łącznie skumulowana liczba to już prawie 316 milionów!

#3

Cyberpunka 2077 dalej ani widu, ale jednak trochę słychu. Plotka głosi, że następny projekt CD Projekt RED ma być FPS-em. Anonimowe źródło uspokaja, że dalej będzie to RPG z krwi i kości (co przywodzi na myśl grę Deus Ex), a nie klon Call of Duty. Informacja brzmi wiarygodnie, bo developerzy sami zasugerowali na konferencji SIGGRAPH w 2013 roku, że tytuł będzie przełączał się między perspektywami pierwszej i trzeciej osoby.

ŚWIAT

#4

Kto ma smaka na Wiedźmaka, to jeszcze poczeka. Lauren S. Hissrich, showrunnerka netfliksowej adaptacji prozy Andrzeja Sapkowskiego zapowiedziała na Twitterze, że serial najpewniej ujrzy światło dzienne dopiero w 2020 roku. Zdradziła jednak, że będzie kręcony w Europie Środkowej i Wschodniej (jak sama podkreśla, “ten serial nie mógłby istnieć gdziekolwiek indziej“) a pierwszy sezon będzie liczył 8 odcinków. Może się wydawać, że to mało – ale mniej może znaczyć w tym wypadku więcej. Nie obrazilibyśmy się również, gdy w rolę Geralta wcielił się widoczny na zdjęciu cosplayer o imieniu Ben, w sieci znany jako Maul Cosplay.

Wiedźmin

#5

Na początku roku pisaliśmy o tegorocznej edycji Awesome Games Done Quick, charytatywnej imprezy, podczas której eksperci od speedrunów – przechodzenia gier w rekordowym tempie – zbierają pieniądze w szczytnym celu. Zarówno weterani “szybkogrania”, jak i kompletni amatorzy, którzy w ten świat dopiero wskoczyli lub wskoczą mogą już zacierać ręce, bo ujawniono rozkład jazdy letniej edycji, Summer Games Done Quick. Wydarzenie potrwa od 24 czerwca do 1 lipca i można będzie je śledzić na platformie Twitch.

#6

Europejska premiera Nintendo Labo – ambitnego projektu Japończyków, który łączy gry wideo z kartonowymi zabawkami “zrób-to-sam” – tuż tuż, bo już 27 kwietnia. Ledwie dwa dni temu swoje podwoje otwarło nieoficjalne repozytorium projektów na Labo, Labotopia. Na razie jest skromne, ale warto sobie zapisać ten link jeśli planujesz sięgnąć po kreatywne narzędzia Ninty; na wszelki wypadek, gdybyście razem z pociechą wpadli na coś genialnego lub chcieli wiedzieć, jak ugryźć bardziej skomplikowane konstrukcje.

#7

Housemarque – twórcy pełnych kolorów arkadowych, takich jak Resogun czy recenzowane na naszych łamach Nex Machina – zapowiedziało niedawno, że kończą przygodę ze zręcznościówkami z przyczyn finansowych. Słowa dotrzymali, bo ukazał się teaser ich najnowszego projektu Stormdivers, zapowiadanego już jako… doświadczenie dla wielu graczy. Zgodnie z tradycją studia, ma być ładnie i wybuchowo. Pytanie tylko, na czym polegać ma w dzisiejszych czasach to całe multi.

Autor Jacek Wandzel

Niegdyś student projektowania gier na Uniwersytecie Śląskim w Sosnowcu, teraz doktorant. Kurator gier wideo katowickiego festiwalu Ars Independent. Wierny fan Hideo Kojimy, Chrisa Avellone'a, Yoko Taro i Shigesato Itoiego. Jeśli spotkasz go na żywo, przygotuj się na awanturę o to, że nie oglądasz JoJo's Bizarre Adventure / nie ukończyłeś Red Dead Redemption II. Podobno napisał kiedyś tekst, który miał mniej niż 13 000 słów, ale plotka ta pozostaje niepotwierdzona. Ustatkowany Gracz. Z twarzy.