„Kierowniku, co tu jest grane?” #22

Fortnite

Długi weekend majowy trwa w najlepsze. Choć wielu rodaków cieszy się wolnymi dniami, branża gier wideo nie śpi. Okazuje się, że na świecie sporo się dzieje. Spieszymy z krótkim podsumowaniem najważniejszych informacji o naszym ulubionym hobby.

POLSKA

#1

Wydawnictwo Fabryka Słów potwierdziło trzecią stalkerską powieść Sławomira Nieściura, która ukaże się w ramach cyklu Fabryczna Zona. Po niezwykle udanych Wedle zasług oraz Ostatniego zeżrą psy, nadszedł czas na Do zobaczenia w piekle. Niebawem wyciągniemy od autora nieco więcej informacji, którymi nie omieszkamy się z Tobą podzielić.

ŚWIAT

#2

Przedziwna gra od przedziwnego twórcy – autor legendarnego Deadly Premonition zebrał pieniądze na nowy tytuł, po drugiej już zbiórce crowdfundingowej. The Good Life wydaje się być idealną propozycją dla miłośników kotów, psów, farmerskich symulatorów oraz… morderstw. W grze wcielisz się w fotoreporterkę imieniem Naomi, która wyjeżdża do niewielkiej miejscowości o nazwie Rainy Woods, ponieważ musi spłacić pewien dług. Ponieważ lubimy oryginalne produkcje, niewątpliwie przyjrzymy się The Good Life bliżej, gdy ta będzie dostępna w pełnej wersji.

#3

W pierwszomajowym wydaniu The Daily Telegraph ukazał się artykuł, w którym poruszony został wpływ gier wideo, a konkretniej niezwykle popularnego w ostatnim czasie Fortnite, na życie najmłodszych graczy. Co jednak ciekawe, sam artykuł w żadnym wypadku nie miał na celu oczernianie elektronicznej rozrywki, a jedynie uświadomienie rodziców. Jak powiedział w nim sekretarz kultury Matt Hancock:

„Za dużo czasu spędzanego przed ekranem może mieć szkodliwy wpływ na życie naszych dzieci. Niezależnie od tego, czy chodzi o media społecznościowe czy gry wideo, dzieci powinny cieszyć się nimi bezpiecznie i jako część stylu życia obejmującego ćwiczenia i kontakty towarzyskie w prawdziwym świecie.”

Hancock podkreśla, że wraz z twórcami gier pracuje nad poprawą bezpieczeństwa w internecie. To jednak nie przeszkodziło Daily Mail w napisaniu „rzetelnego” artykułu, nie pozostawiającym wątpliwości co do szkodliwości obcowania z grami wideo. Cóż, skąd my to znamy?

Life is Strange

#4

Fabuła oficjalnego komiksu „Life is Strange” będzie kontynuowała wątek po jednym z dostępnych zakończeń gry. Nie będziemy psuli Ci zabawy, jeśli nie miałeś okazji sprawdzenia tej niezwykłej produkcji, jednak jako miłośnicy rysowanych historii pokładamy w tym projekcie spore nadzieje.

#5

PQUBE ogłosiło, że STAY, ciekawie zapowiadająca się gra przygodowa z grafiką w stylu pixel-art i trzymającą w napięciu fabułą, wydana zostanie na całym świecie na komputery osobiste 16 maja i na Xboksa One 30 maja. STAY to historia Quinna, terapeuty, który budzi się zamknięty w dziwnym pokoju bez żadnego dźwięku, z wyjątkiem komputera podłączonego do internetowego czatu. Ten pokój czatu ma jeszcze jednego lokatora – Ciebie. Jako jedyny kontakt Quinna ze światem zewnętrznym stajesz się jego ostatnią nadzieją. Twoje wybory otworzą mu drogę ucieczki… lub poprowadzą go na ścieżkę do przedwczesnego końca. Trzymamy kciuki za tę produkcję, ponieważ jest to kolejny tytuł, który ma szansę obronić się niezwykle ciekawą historią.

Adam to ustatkowany gracz z krwi i kości. Mąż, ojciec, a także wieloletni miłośnik elektronicznej rozrywki w formie wszelakiej. Gry wideo traktuje jako coś znacznie powyżej zwykłego hobby, wynosząc je ponad inne pasje – muzykę i książkę – dostrzegając jednocześnie, jak wiele mają one wspólnego z innymi sferami jego zainteresowań.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz używać tych tagów HTML i artrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*