Czy nadchodzi przerażający czas?

Czy nadchodzi przerażający czas?

Okropny, straszny, koszmarny? Tak przynajmniej można spekulować po rozpisce gier z gatunku horrorów na bieżący rok. Jeśli uwielbiasz się bać, „strach” to Twój ulubiony bohater, a ciarki na plecach przyjmujesz z utęsknieniem – rzuć okiem na tegoroczne produkcje, z pewnością warte Twojej uwagi.

Fani horrorów długo czekali na złoty okres tychże. Trwający obecnie rok zaczął się wyśmienicie dla wielbicieli wirtualnej grozy, za sprawą ciepło przyjętego Resident Evil VII. Studio Capcom po wielu latach bylejakości i poszukiwaniu pomysłu na kontynuację serii, wreszcie wyciągnęło wnioski, serwując horror z krwi i kości. Dziennikarze byli zachwyceni koszmarem Ethana podążającego śladami zaginionej ukochanej do okropnej rezydencji w Luizjanie. Czy prawdziwy strach na stałe powrócił do serii, której korzenie sięgają 1996 roku? Ciężko jednoznacznie stwierdzić. Wiedz jednak jedno. To dopiero początek!

W lutym na całej linii zawiodła polskiej produkcji gra Husk, której nudę i liczne błędy wytykał Jacek w swojej recenzji. Niedopracowanie straszyło tam zresztą bardziej niż sama fabuła. Co nie zmienia faktu, że najpewniej nie wiesz, na jakie tytuły pełne bluźnierstw, ociekające krwią powinieneś zwrócić swoją uwagę.

Surowość w Outlast 2

Brutalnie poważna ekipa Red Barrels wreszcie potwierdziła datę premiery swojego najnowszego horroru Outlast 2, którą ostatecznie wyznaczono na 25 kwietnia bieżącego roku (PlayStation 4, Xbox One, PC). Twórcy chcą straszyć graczy konkretnie szokując, zamieniając szpital psychiatryczny na przerażającą lokację na pustyni w Arizonie. Przemierzający tamte rejony kamerzysta Blake Langermann doznaje wypadku samochodowego, a jego żona zostaje porwana…

Programiści pracując przy sequelu wpadli na dość specyficzny pomysł marketingu, zbierając pieniądze za pośrednictwem Kickstartera na… pieluchy dla graczy. Drogi i oryginalny gadżet to nie żart a przy okazji ciekawa forma reklamy, mająca uchronić grających przed nieprzyjemnymi sytuacjami przed ekranem. Pierwsza część wraz z dodatkiem zrobiła na mnie wielkie wrażenie, wielokrotnie jeżąc włosy na głowie, więc o powodzenie sequela jestem raczej spokojny. Outlast 2 poza standardowym wydaniem pojawi się również jako kompilacja Outlast Trinity, zawierająca pierwszą część gry właściwej, dodatek Whistleblower i drugą część horroru.

Klimat w >Observer_

Krakowskie studio Bloober Team pozostaje w konwencji horroru, proponując mroczno-futurystyczną wizję swojego miasta. Gracz wcieli się w Daniela Lazarskiego, członka elitarnej komórki policyjnej o nazwie Observer. Członkowie tej grupy pracują przy hakowaniu umysłów podejrzanych. Bohater wyruszy w niebezpieczną podróż w celu odnalezienia zaginionego syna. Pokazane materiały robią olbrzymie wrażenie ogólnym klimatem, urzekając szczegółowym projektem oryginalnych lokacji, gdzie obłęd i szaleństwo czyhają za rogiem. Czy >Observer_ umiejętnie scali ponurą futurystykę z wciągającą historią, momentami strachu a finalnie okaże się hitem? Dotychczas nie ujawniono daty premiery, a jedynie dedykowane grze platformy (Xbox One i PC).

Piekielne czeluści w Agony

Agony

Polski developer MadMind Studio nadal pracuje przy horrorze Agony, czekając na wsparcie hojnych graczy za pomocą Kickstartera. Jeśli wierzyć zapowiedziom twórców, graczy głodnych strachu czeka najbardziej przerażająca wizja piekieł jaką kiedykolwiek widziały gry wideo. Zaginiona dusza będzie zmuszona przebrnąć przez kolejne, coraz bardziej okropne strefy piekła, aby odzyskać wspomnienia i ostatecznie wydostać się z tego paskudnego miejsca. Droga do odzyskania tożsamości i poznania prawdy nie będzie jednak łatwa, lecz pełna piekielnych okropności. Gracza czeka rozwiązywanie zagadek logicznych, unikanie wrogów oraz liczne potyczki z demonicznym oponentem. Agony produkowane jest z myślą o PlayStation 4, Xboksie One i PC; datę premiery tytułu wyznaczono na czerwiec.

Biomechaniczne Inner Chains

Kolejne mroczne zakamarki będzie można zwiedzić walcząc o przetrwanie w Inner Chains, gry spod pióra polskiego zespołu Telepaths’ Three. Biomechaniczne, ponure otoczenie z pewnością wielokrotnie przełoży się na szybsze bicie serca podczas rozgrywki, szczególnie po zbiórce funduszy, która okazała się prawdziwym sukcesem. Dzięki zebranym pieniądzom programiści postanowili dodać nieco więcej zawartości, ulepszyć gameplay i popracować nad optymalizacją opisywanej produkcji. Mimo że prezentowane materiały ukazują grę jako symulator chodzenia, twórcy podkreślają pierwszoosobowy, shooterowy charakter rozgrywki. W gameplayu można podziwiać dalekie, mroczne widoki i broń z elektrycznym ładunkiem. Polskie studio nie ujawniło jeszcze wprawdzie daty premiery rzeczonego tytułu, jednak pomału zacierać ręce mogą posiadacze komputerów osobistych.

Obrzydliwy science-horror w Scorn

Mocno oryginalnie zapowiada się na swoiste połączenie horroru z gatunkiem science-fiction w grze Scorn. Serbski developer inspirował się m.in. pracami szwajcarskiego malarza Hansa R. Gigera. Ten zdolny artysta odpowiadał za stworzenie ksenomorfa do filmu „Obcy – ósmy pasażer Nostromo”, więc przemierzanie świata stworzonego wyłącznie z materii organicznej może być wyjątkowo atrakcyjne. Dziwne miejsce podzielone zostanie na regiony o całkiem innej stylistyce, klimacie czy odmiennych łamigłówkach do rozpracowania. Ważnym elementem w rozgrywce ma być także eksploracja świata, z kolei czujność gracza będzie nagradzana. Walka natomiast nie będzie stanowić priorytetu z uwagi na znikomą liczbę amunicji do organicznych narzędzi zagłady tym bardziej, że twórcy starają się kłaść duży nacisk na przedstawianą opowieść, aby gracz na długo po ukończeniu przygody, zapamiętał ich produkcję. Data premiery wciąż pozostaje zagadką; sam horror zmierza na PC.

Doświadczenie w Perception

Dość pozytywnie komentuje się nową propozycję doświadczonych programistów z The Deep End Games. Perception może umiejętnie połączyć przygodę z horrorem, gdyż w ekipie twórców znajdują się osoby odpowiedzialne za takie hity jak BioShock, BioShock Infinite czy Dead Space. W grze niewidoma bohaterka Cassie po wizjach tajemniczej rezydencji, postanawia odnaleźć posiadłość, aby poznać wszystkie jej sekrety. Dziewczynka posiada specjalną laskę, po uderzeniu którą w przedmioty, na moment ukazuje się otoczenie tajemniczego domu. Niestety dźwięk uderzeń będzie słyszeć także duch niechętny ujawnienia prawdy o posiadłości, przed którym młoda bohaterka będzie musiała uciekać. Pomocnym gadżetem w przygodzie będzie smartfon, służący do analizy odnalezionych fantów. Na możliwość przenoszenia się w czasie w celu poznania wydarzeń z przeszłości zainteresowani również nie powinni narzekać. Perception ukaże się w tym roku na konsoli PlayStation 4 oraz komputerach osobistych.

Routine

Kosmiczne Routine

Gdzie podziała się załoga Księżycowej Bazy Badawczej? Dlaczego nie odpowiadają na wielokrotne wezwania? Kto lub co odpowiedzialne jest za zaginięcie kosmonautów? Założenia Routine to wolna eksploracja kosmicznej stacji, przemierzanie kolejnych lokacji i prawdziwe przetrwanie w obcym środowisku, co według zapowiedzi twórców ma przyprawiać gracza o ciarki na ciele. HUD ograniczono do minimum, a każda śmierć oznacza rozpoczęcie tej strasznej zabawy ponownie. Tytuł stawia na skradanie, liczne momenty grozy oraz oprawę podebraną z filmów lat 80 minionego wieku. Z pewnością można znaleźć w niej podobieństwa do gier Obcy: Izolacja i Dead Space, a proceduralnie generowane otoczenie ma być receptą na ewentualnie występujące znudzenie odbiorcy. W październiku ubiegłego roku twórcy z Lunar Software opublikowali zwiastun ujawniający datę premiery wyznaczoną na marzec 2017 (PC). Na tę chwilę brak jednak dokładnej daty wydania.

Przetrwanie w Allison Road

Powstający w bólach horror Allison Road, inspirowany wersją demonstracyjną P. T., skierowany jest dla graczy pragnących doznać prawdziwego przetrwania. Choć gra została anulowana w czerwcu ubiegłego roku (nastąpił problem z wydawcą), dwa miesiące później developerzy postanowili kontynuować rozpoczętą prace. Czy jednak tytuł ostatecznie ukaże się w 2017 roku? Trudno wyczuć, ale programiści dostali dodatkowe wsparcie (także finansowe) od graczy ciepło wypowiadających się o projekcie. Allison Road opowiada historię mężczyzny, który obudzony w nieznanej mu brytyjskiej posiadłości, stara się odkryć tajemnice tego dziwnego miejsca i odnaleźć swoją zaginioną rodzinę. Ściany dziwnego domu zamieszkiwane są przez istoty z nadnaturalną mocą. Produkcja bardziej niż na walkę postawi na skradanie, unikanie wrogów i logiczne motywy. Data premiery wciąż jest nieznana (PlayStation 4, PC).

Krwawe polowanie we Friday The 13th: The Game

Choć horror Friday the 13th: The Game miał ukazać się jesienią ubiegłego roku, twórcy zdecydowali się na dopracowanie swojej produkcji. Początkowo rozgrywka miała toczyć się jedynie w wieloosobowym trybie, ale ekipa Gun Media stworzy również kampanię dla pojedynczego gracza. Akcja gry ma mieć miejsce w okolicach jeziora Crystal Lake, gdzie znany morderca Jason Voorhees ponownie będzie polował na grupkę obozowiczów. Zadaniem potencjalnych ofiar będzie ucieczka przed psychopatą, zwabienie go w przeróżne pułapki i wydostanie się z terenu jeziora. Jeśli jednak Jason znajdzie swoją ofiarę, nie będzie szans na negocjacje a pozostanie tylko podziwianie efektownie brutalnych finisherów. Friday the 13th: The Game pojawi się już wkrótce na PlayStation 4, Xboksa One i PC.


Czy wszystkie wspomniane gry ukażą się w tym roku? Które z nich to nadciągające hity definiujące gatunek, a które spiszą się poniżej oczekiwań? Wiele z nich to polskie projekty więc im kibicujemy najmocniej, doceniając panującą obecnie modę na ten właśnie gatunek. U mnie szybsze bicie serca wywołują Outlast 2 (pierwsza część była dosłownie przerażająca), >Observer_ (interesujący Kraków przyszłości), Perception (ciekawe założenia rozgrywki) oraz Routine (mam nadzieję odnaleźć choć nutkę genialnego Dead Space). A na jakie tytuły Ty najbardziej czekasz?

Choć Marcin od dziecka wychowany był na prymitywnych wirtualnych światach, zauroczony jest nimi do dziś. Gry wideo nosi w sercu i od wielu lat przelewa myśli z nimi związane na papier. Recenzjami stara się zaintrygować odbiorcę, w publicystyce zarażać zaś swoją pasją. Poszukiwacz pozytywnych stron życia, ceniący doświadczenie i nieprzychylnie nastawiony do szeroko pojętej głupoty. Tata i Ustatkowany gracz.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz używać tych tagów HTML i artrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*