Czy coś interesującego wydarzyło się w minionym tygodniu w polskim półświatku wydawniczo-developerskim, o czym należałoby wspomnieć? Oczywiście!
#1
Warszawski developer Orbital Knight (ludzie od Kickerinho World oraz Dolphy Dash, które to tytuły opisywaliśmy swego czasu w przeglądzie polskich gier mobilnych) wydał kolejną produkcję – Candy Patrol: Lollipop Defense. Twoje dzieciaki bez problemu zainstalują grę całkiem za darmo, ale aby uzyskać w niej odpowiedni progres, przygotuj się na wydatki czyhające wewnątrz aplikacji.
#2
Słyszałeś kiedykolwiek o grze Inkulinati? Masz prawo nie kojarzyć tej zapowiedzianej w ostatnim tygodniu produkcji. Będzie to gra oparta na elementach strategii, podlana tak średniowiecznym, jak i antropomorficznym sosem. Na jej wydanie przyjdzie Ci jednak chwilę poczekać, gdyż niewielkie rozmiarami ale spore zapałem studio Yaza Games ma w planach wypuścić grę w bliżej nieokreślonej na tę chwilę przyszłości.
#3
W chwili kiedy na ekrany kin wchodzą dwa konkurujące choć przenikające się tematycznie filmy, Cenega poinformowała, że do jej planu wydawniczego trafiła gra autorstwa polskiego studia Atomic Jelly zatytułowana Dywizjon 303: Bitwa o Anglię. Gra w polskiej wersji językowej będzie dostępna na Steamie wraz z ostatnim dniem sierpnia.
#4
CI Games nie ustaje w próbach podbicia rynku produkcją, która powtórzyłaby sukces pierwszej odsłony snajperskiej serii, jakkolwiek by tego nie definiować. Sniper Ghost Warrior Contracts ma zostać gruntownie przemodelowany, a błędy występujące w poprzednich częściach całkiem wyeliminowane (m.in. fatalna optymalizacja silnika, która korelowała z przesadnie długim czasem ładowania się gry…). Sniper Ghost Warrior Contracts ma zadebiutować w 2019 roku na PC, PlayStation 4 oraz Xboksie One.
#5
Kiedy przepytywaliśmy Mikołaja Pawłowskiego, Jakuba Jabłońskiego i Łukasza Janczuka, czyli skład odpowiedzialny za stworzenie gry My Memory of Us, przez myśl nam nie przeszło, że w grze usłyszymy sir Patricka Stewarda jako głównego narratora opowieści o dziecięcej przyjaźni w obliczu wojny. Gratulujemy rozwoju produktu, wypatrując wieści o ogromnej ilości sprzedanych egzemplarzy w dniu jej premiery.
#6
Jak donosi Bankier, polskie studio Huckleberry Games zostało bez pieniędzy, a produkcja gier została wstrzymana i ciężko wyrokować w tej chwili jakiekolwiek dalsze kroki zarządu spółki. Ta nie ma bowiem wystarczających środków, chociaż otrzymała wsparcie zarówno od inwestorów, jak i od rządu. W związku z powyższym jest wielce prawdopodobne, że Edengrad w pełnej wersji nigdy nie ujrzy światła dziennego.
#7
Game Industry mocno zainteresowało się nową produkcją Techlandu, przepytując Adriana Ciszewskiego (dyrektora kreatywnego produkcji) o zaawansowany systemu wyborów zaimplementowany w grze, nie tylko symulujący żyjące miasto, ale i zachowania poszczególnych grup społecznych. Mało kiedy zdarza się bowiem, żeby użyty na potrzeby produkcji silnik pomagał stworzyć nie tylko graficzną reprezentację miasta, ale również inteligencję zamieszkującej ją społeczności.