podsumowanie_tygodnia_polska_branza_ustatkowanygracz

Czy coś interesującego wydarzyło się w minionym tygodniu w polskim półświatku wydawniczo-developerskim, o czym należałoby wspomnieć? Oczywiście!

#1

Warszawski developer Orbital Knight (ludzie od Kickerinho World oraz Dolphy Dash, które to tytuły opisywaliśmy swego czasu w przeglądzie polskich gier mobilnych) wydał kolejną produkcję – Candy Patrol: Lollipop Defense. Twoje dzieciaki bez problemu zainstalują grę całkiem za darmo, ale aby uzyskać w niej odpowiedni progres, przygotuj się na wydatki czyhające wewnątrz aplikacji.

#2

Słyszałeś kiedykolwiek o grze Inkulinati? Masz prawo nie kojarzyć tej zapowiedzianej w ostatnim tygodniu produkcji. Będzie to gra oparta na elementach strategii, podlana tak średniowiecznym, jak i antropomorficznym sosem. Na jej wydanie przyjdzie Ci jednak chwilę poczekać, gdyż niewielkie rozmiarami ale spore zapałem studio Yaza Games ma w planach wypuścić grę w bliżej nieokreślonej na tę chwilę przyszłości.

#3

W chwili kiedy na ekrany kin wchodzą dwa konkurujące choć przenikające się tematycznie filmy, Cenega poinformowała, że do jej planu wydawniczego trafiła gra autorstwa polskiego studia Atomic Jelly zatytułowana Dywizjon 303: Bitwa o Anglię. Gra w polskiej wersji językowej będzie dostępna na Steamie wraz z ostatnim dniem sierpnia.

#4

CI Games nie ustaje w próbach podbicia rynku produkcją, która powtórzyłaby sukces pierwszej odsłony snajperskiej serii, jakkolwiek by tego nie definiować. Sniper Ghost Warrior Contracts ma zostać gruntownie przemodelowany, a błędy występujące w poprzednich częściach całkiem wyeliminowane (m.in. fatalna optymalizacja silnika, która korelowała z przesadnie długim czasem ładowania się gry…). Sniper Ghost Warrior Contracts ma zadebiutować w 2019 roku na PC, PlayStation 4 oraz Xboksie One.

#5

Kiedy przepytywaliśmy Mikołaja Pawłowskiego, Jakuba Jabłońskiego i Łukasza Janczuka, czyli skład odpowiedzialny za stworzenie gry My Memory of Us, przez myśl nam nie przeszło, że w grze usłyszymy sir Patricka Stewarda jako głównego narratora opowieści o dziecięcej przyjaźni w obliczu wojny. Gratulujemy rozwoju produktu, wypatrując wieści o ogromnej ilości sprzedanych egzemplarzy w dniu jej premiery.

#6

Jak donosi Bankier, polskie studio Huckleberry Games zostało bez pieniędzy, a produkcja gier została wstrzymana i ciężko wyrokować w tej chwili jakiekolwiek dalsze kroki zarządu spółki. Ta nie ma bowiem wystarczających środków, chociaż otrzymała wsparcie zarówno od inwestorów, jak i od rządu. W związku z powyższym jest wielce prawdopodobne, że Edengrad w pełnej wersji nigdy nie ujrzy światła dziennego.

#7

Game Industry mocno zainteresowało się nową produkcją Techlandu, przepytując Adriana Ciszewskiego (dyrektora kreatywnego produkcji) o zaawansowany systemu wyborów zaimplementowany w grze, nie tylko symulujący żyjące miasto, ale i zachowania poszczególnych grup społecznych. Mało kiedy zdarza się bowiem, żeby użyty na potrzeby produkcji silnik pomagał stworzyć nie tylko graficzną reprezentację miasta, ale również inteligencję zamieszkującej ją społeczności.

Autor Mateusz Czerwiński

Mateusz jest człowiekiem niebojącym się nowych wyzwań, bez względu na formę, jaką te przyjmują. Propaguje gry wideo gdzie tylko i w jaki sposób może (zarówno na łamach prasy drukowanej, w internecie oraz w telewizji), bowiem uznaje je za krewną sztuki audiowizualnej. Jest jednocześnie ustatkowanym graczem i ojcem kolekcjonującym doświadczenie z różnych dziedzin życia. Kocha gry narracyjne, pamięta czasy NES-a.