PS5 żegna się z DualShockiem i wita DualSense

PS5 żegna się z DualShockiem i wita DualSense

Sony kontynuuje powolne wypuszczanie informacji na temat PlayStation 5. Tym razem padło na nowy kontroler. Pisaliśmy trochę o patentach dotyczących nowego pada i niektóre wieści, jak np. plotki o wyświetlaczu, nie potwierdził się – padło na prostszy design. Sony przy okazji wciąż informuje, że nową konsolę ujrzymy na święta 2020.

DualSense: nowy pad PS5

Nowy kontroler nie będzie nazywał się DualShock 4. Stara marka idzie do lamusa, a w jej miejsce wchodzi DualSense. Nazwa kontynuuje trend w historii PlayStation: Dual Analog wprowadził dwie gałki analogowe, które stały się standardem, a DualShock wyróżniał się systemem wibracji. W DualSense chodzi o technologię haptyczną. Kontroler nie będzie już wyposażony tylko w klasyczny force feedback – wibracje mają dotyczyć całego pada i symulować gamę uczuć i doznań, jak np. huk eksplozji czy wyciąganie auta z głębokiego błota. Gamepad będzie miał też adaptacyjne spusty: naciągając cięciwę wirtualnego łuku, napotkasz większy upór niż np. strzelając z rewolweru. Nowością jest też wbudowany mikrofon – ma on służyć szybkiej komunikacji w grach online, choć Sony podkreśla, że na dłuższe, bardziej wymagające sesje lepiej uzbroić się w headset. Wygląda też na to, że pad wyposażony jest w port typu USB-C.

Ponadto jednak widać, że nowy pad jest głównie rozwinięciem poprzedniego. Sony wie, że lepsze jest wrogiem dobrego i tak na pokładzie zostały zewnętrzny głośnik i touch pad. Lightbar z kolei zniknął z grzbietu i teraz będzie konturem touch pada. Zniknął przycisk SHARE, ale został zastąpiony przez nowy, CREATE, co sugeruje znaczne rozwinięcie i usprawnienie narzędzi społecznych na PlayStation 5. Niżej podpisany ma przy tej okazji nadzieję, że screeny będą robiły się znacznie szybciej.

Ciekawostką jest wreszcie kolor. Sony zrezygnowało z jednolitej barwy i każdy DualSense będzie dwukolorowy. Główny kolor pada to biały, więc możliwe, że po 3 generacjach ciemnych kolorów wracamy do jasnych modeli konsol PlayStation.

Dawniej student projektowania gier na Uniwersytecie Śląskim w Sosnowcu, przez chwilę nawet doktorant. Kurator gier wideo katowickiego festiwalu Ars Independent. Wierny fan twórczości Hideo Kojimy, Yoko Taro i Shigesato Itoiego. Podobno napisał kiedyś tekst, który miał mniej niż 13 000 słów, ale plotka ta pozostaje niepotwierdzona. Ustatkowany Gracz. Z twarzy.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz używać tych tagów HTML i artrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*