Twórcy zmienili zdanie w temacie docelowych platform po ciężkiej pracy i podobnej jakości na wszystkich sprzętach.
Resident Evil Village w momencie zapowiedzi był produkowany na obecną generację konsol (PlayStation 5 i Xboksa Series X). Jednak w późniejszym czasie okazało się, że horror trafi również na PlayStation 4 i Xboksa One. Producent Tsuyoshi Kanda w rozmowie z serwisem IGN powiedział, że Village było tworzone na nowe konsole, jednak deweloper chciał uczynić grę bardziej dostępną dla większej liczby graczy.
Po licznych próbach i błędach, programistom udało się zapewnić porównywalne doświadczenia, wrażenia i jakość na sprzętach poprzedniej generacji. Gdyby tytuł znacznie różnił się od wersji na PS5 czy Xboksa Series X, to najzwyczajniej w świecie nie zostałby wydany. Dyrektor Morimasa Sato dodał, że twórcy dołożyli wszelkich starań, aby jakość grafiki i liczba klatek na sekundę była satysfakcjonująca na każdej platformie.
Oglądając ostatnie porównanie techniczne starej i nowej generacji, wydaje się, że twórcy nie rzucali słów na wiatr.